Palkitun i30 N:n ensiesittelyn jälkeen meillä Hyundailla on työskennelty ahkerasti rakentaaksemme parhaasta yhä paremman. Palautetta on kerätty sekä edistyneestä i30 N TCR -rata-autosta saaduista kokemuksista että aktiivisilta harrastajayhteisömme jäseniltä.
Merkittäviä suorituskykyä parantavia ominaisuuksia ovat märkätyyppisillä kytkinlevyillä sekä ohjauspyörän taakse asennetuilla vaihteenvalitsimilla varustettu uusi 8-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto (N DCT), nyt vakiovarusteena koko i30 N -mallistossamme oleva Performance Pack -paketti, joka on saanut lisää tehoa ja vääntöä sekä kevyet 19 tuuman taotut kevytmetallivanteet.
2.0 T-GDI -moottorin huipputeho on 280 hevosvoimaa. Vääntöä on käytettävissä enemmän moottorin tasaisella kierrosnopeudella ja tehoa alemmilla kierrosnopeuksilla. Moottorin vaste on korkeaa tasoa, kiihtyvyys on tehokkaampaa ja hauskempaa. Vaihteistona on uusi märkätyyppinen 8-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto, jonka vaihteita voit vaihtaa paremman hallinnan ja nopeamman vaihtotapahtuman aikaansaamiseksi ohjauspyörän taakse sijoitettuja vaihteenvalitsimia käyttäen. Moottorin maksimivääntö on 392 Nm, auton huippunopeus 250 km/h.
Vielä hauskempaa ajaa: uusi N DCT. Nopean vaihtotapahtuman takaava ja erinomaisella voimansiirrolla varustettu uusi N DCT -vaihteisto lupaa erinomaisen 3,5 sekunnin ohituskiihtyvyyden nopeuksilla 80-120 km/h. Tämä on kolme sekuntia manuaalivaihteistoa nopeampi suoritus.
Saatavana nyt ensimmäistä kertaa: märkätyyppinen eli vaihteiston sisälle asennetuilla kytkinlevyillä ja ohjauspyörän taakse asennetuilla vaihteenvalitsimilla varustettu 8-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto, joka tuo kilpa-ajotunnelmaa jokapäiväiseen elämään.
Voit valita vaihteen manuaalisesti vaihdevipua käyttäen tai ohjauspyörän taakse asennettuja kilpa-autosta tuttuja vaihteenvalitsimia käyttäen.
Jos haluat päättää vaihteiden vaihtamisesta itse ja rakastat TCR-kilpa-ajokokemuksestamme syntynyttä vaihteenvaihtologiikkaa, voit vaihtaa vaihdetta pienemmälle työntämällä vaihdekeppiä eteenpäin ja suuremmalle vetämällä vaihdekeppiä taaksepäin.
Vapauta esimerkiksi ohitustilanteessa moottorin maksimivääntö ‒ ja vähän enemmänkin ‒ 20 sekunniksi käyttöösi vain nappia painamalla ja nauti voimasta, väännöstä sekä pakosarjan äänistä. Toimenpide tuo takuulla hymyn kasvoillesi.
Toiminto aktivoituu kiihdytettäessä, kun kaasupoljin on 90 prosenttisesti painettu kohti lattiaa. Tehostaa kiihtyvyyttä, kun järjestelmä ei laske vaihteita ylöspäin vaihdettaessa moottorin vääntöä sekä tehoa.
Havaittuaan urheilullisen ajotavan ja rata-ajon, järjestelmä aktivoituu. Sen jälkeen järjestelmä valitsee aina automaattisesti optimaalisen suorituskyvyn takaamiseksi oikean vaihteen, jotta voit keskittyä ohjaukseen ‒ aivan kuten ammattimainen kilpa-auton kuljettaja.
Napin painalluksella valitset viidestä ajotilasta (Eco, Normal, Sport, N and N Custom) sen, joka sopii parhaiten mielialaasi. Ajotilat muuttavat auton luonnetta säätäen moottorin, iskunvaimennuksen, ajovakauden, sähköisen tasauspyörästön, moottorin äänimaailman, ohjauksen ja välikaasun asetuksia.
Eco-ajotila on suunnattu nimensä mukaisesti mahdollisimman pieneen polttoaineenkulutukseen. Rev-matching -toiminto kytketään pois, ja moottorin vaste ja pakoäänet on säädetty matalammalle tasolle.
Normal-ajotila on ihanteellinen mukavuuspainotteiseen jokapäiväiseen ajoon.
Urheilullinen Sport-ajotila tarjoaa dynaamisen ajokokemuksen. Moottorin vaste, iskunvaimennus ja pakoäänet terävöityvät. Jokainen i30 N:n ajotila vaikuttaa kaasunvasteeseen, iskunvaimennukseen, ajovakaudenhallintaan, tasauspyörästön toimintaan, ohjausvasteeseen, vaihteiston toimintaan sekä pakoääniin.
N-ajotila saa naamasi takuuvarmasti virneeseen. Painamalla ohjauspyörän N-painiketta auton jokainen toiminto asetetaan suorituskykyisimpään asentoon. Saa nauttia!
Haluatko muokata auton ominaisuuksia omien mieltymystesi mukaisesti? N Custom -ajotila mahdollistaa monipuoliset säätömahdollisuudet.
Lähtöjärjestelmä antaa mahdollisimman suuren vedon mahdollisimman nopeaan lähtöön. Se vähentää pyörän liukumista kovassa kiihdytyksessä ja auttaa lähtemään liikkeelle nopeasti.
Uusien kevyiden N-sarjan urheiluistuimien sekä kevyiden 19 tuuman taottujen kevytmetallivanteiden aikaansaama painonsäästö on tie parempaan suorituskykyyn, ajettavuuteen ja ajokokemukseen.
Hyundai SmartSense kokoaa yhteen Hyundain edistykselliset kuljettajaa avustavat turvallisuusjärjestelmät. Uusi i30 N -mallisto on varustettu viimeisimmillä turvallisuus- ja ajoa avustavilla ominaisuuksilla mielenrauhasi lisäämiseksi.
E-call-hätäpuhelujärjestelmä soittaa automaattisesti apua paikalle, jos tapahtuu onnettomuus, jossa turvatyynyt laukeavat. Hätäapua on mahdollista saada ympäri vuorokauden myös SOS-painiketta painamalla. E-call-järjestelmä on pakollinen turvallisuusvaruste uusissa autoissa.
Nauti huippuluokan älyteknologiasta 10,25 tuuman värikosketusnäytöllä. Järjestelmä näyttää navigoinnin, älypuhelimen peilauksen ja Bluelink-palvelut. Lisäksi navigointijärjestelmään sisältyvät myös Hyundain LIVE-palvelut viideksi vuodeksi veloituksetta.
Uuden 10,25 tuuman värikosketusnäytön kanssa voit nauttia saumattomasta liitettävyydestä Apple CarPlay ™ ja Android Auto ™ -palvelujen avulla.
Suorituskykyä ohjaava tietojärjestelmä tarkkailee ja parantaa ajosuoritettasi. Uusittu grafiikka tekee käytöstä aiempaakin sujuvampaa. Voit seurata helposti voimansiirtoa, vääntömomenttia, turboahtimen tilaa, G-voimia sekä kierros- ja kiihdytysajastinta.
Bluelink-telematiikkapalvelu luo saumattoman yhteyden uuden i30 N:n ja älypuhelimen välille. Puhelimen Bluelink-sovelluksella voit tarkistaa, ovatko auton ovet lukossa ja tarvittaessa lukita tai avata ne, tai tarkistaa auton sijainnin. Ajon aikana Bluelink tekee navigoinnista sujuvampaa, sillä reittisuunnittelun avuksi saadaan ajantasaista tietoa liikennetilanteista ja säätilasta.
Bluelink-järjestelmä sisältyy Navi Pack -lisävarustepakettiin. Lisäksi navigointijärjestelmään sisältyvät myös Hyundain LIVE-palvelut viideksi vuodeksi veloituksetta.
Lue lisää Bluelinkistä