Suorituskykyinen ja taloudellinen
Bayon on esimerkillisen taloudellinen ja vähäpäästöinen. Turboahdettu T-GDI-bensiinimoottori, 48 V -kevythybriditekniikka sekä 7-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto tarjoavat ihanteellista ajonautinnon, tehon ja taloudellisuuden tasapainoa.

Älykästä tehokkuutta
Ympäristöstä huolehtiminen on Hyundaille ensiarvoisen tärkeää. Siksi Bayon onkin saatavilla kahdella eri moottorivaihtoehdolla ja neljällä eri voimalinjalla, jotka ovat yksiä luokkansa vähäpäästöisimmistä.
|
|

Kevythybridi
48 V -kevythybridijärjestelmä säästä polttoainetta ja vähentää ajonaikaisia päästöjä. Järjestelmä tukee polttomoottorin toimintaa ja antaa lisävääntöä kiihdytyksiin. |
|

Pehmeää vaihteenvaihtoa
Bayoniin on saatavilla pehmeästi ja huomaamattomasti vaihtava seitsemänvaihteinen kaksoiskytkinautomaatti (7DCT).
|
1,0 litran T-GDi-bensiinimoottori
Kolmisylinterinen 1,0 litran T-GDi-moottori nostaa Bayonin urheilullisen olemuksen uudelle tasolle. Turbomoottorin 120-hevosvoiman ja 48 V:n kevythybriditekniikan avulla Bayon liikkuu pippurisesti. Moottorin jatkeena on seitsemänvaihteinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto.
1,0 litran T-GDi 100 hv
1,0 litran T-GDi-moottorin 100 hv -versio on saatavana myös ilman 48 V -kevythybridiä. Moottoriin on valittavissa 6-vaihteinen manuaalivaihteisto tai 7-vaihteinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto.
1,2 litran MPi-bensiinimoottori
Nelisylinterinen MPi-moottori on kevyt ja taloudellinen. Viisivaihteisen manuaalivaihteiston kanssa tämä 84 hevosvoiman voimanpesä tarjoaa sekä ponnekasta suorituskykyä että ihanteellista ajomukavuutta.
|

|
|
Automaattinen välikaasuavustin
Bayon on Hyundain ensimmäinen SUV, joka on varustettu Rev Matching -toiminnolla. Hyundain N-mallistosta tuttu järjestelmä nostaa hieman kierroksia ennen vaihtoa ja sujuvoittaa vaihtotoimintoja.
|
|
48 V -kevythybridijärjestelmä
Bayonin 48 V -kevythybridijärjestelmän tarjoama lisävääntö tukee polttomoottorin kiihdytettäessä, säästää polttoainetta ja vähentää pakokaasupäästöjä. Järjestelmä muuntaa pyörivien renkaiden energiaa sähköksi, joka varastoidaan akustoon. Virtaa hyödynnetään esimerkiksi liikkeellelähdöissä ja kiihdytyksissä.

Sujuvampi käynnistys
Kevythybridijärjestelmästä on hyötyä erityisesti kaupunkiliikenteessä. Sähkömoottorin tuottaman vääntömomentin ansiosta polttomoottori käynnistyy nopeammin ja tasaisemmin.

Avustaa kiihdyttäessä
Sähkömoottori tukee polttomoottoria kiihdytyksissä ja ylämäissä. Toiminto vähentää polttoaineenkulutusta ja siten pakokaasupäästöjä.

Latautuu ajaessa
Tasaisella nopeudella sähkömoottori on joko tyhjäkäynnillä tai akun lataustilasta riippuen generaattorina 48 V:n akulle.

Hyötyjarrutus
Jarrutuksen ja auton rullaamisen aikana polttomoottori toimii generaattorina, joka muuntaa pyörivien renkaiden energiaa sähköksi. Sähkö otetaan talteen 48 V -akkuun ja hyödynnetään ajon aikana.

Laajennettu Start/Stop-järjestelmä
Start/Stop-järjestelmä aktivoituu alle 30 km/h ajonopeudessa. Aktivoiduttuaan järjestelmä sammuttaa polttomoottorin jo rullatessa ja säästää näin polttoainetta. Autossa pysyy kuitenkin virta päällä.
|
Kuusivaihteinen manuaalivaihteisto
Haluatko vaihtaa vaihteita itse? Bayon on saatavilla 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla, joka toimii tarkasti ja sulavasti. 1,2 MPI -moottorin yhteydessä Bayonissa on aina 5-vaihteinen manuaalivaihteisto.
|
|

|
|
 |
|
Seitsemänvaihteinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto
7-vaihteinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto vaihtaa salamannopeasti niin automaatti- kuin manuaalitilassa.
|
|
Rullaustila
Bayon siirtyy automaattisesti rullaustilaan ja säästää näin polttoainetta, kun nostat kaasupolkimen tai painat kytkintä. Toiminto on saatavilla Bayon 1.0 T-GDi 48V Hybrid 120 hv 7DCT Style -malliin.
|
|

|
Enemmän suorituskykyä, vähemmän päästöjä – ainutlaatuinen CVVD-moottoritekniikka.
Hyundain kehittämä jatkuvasti muuttuva venttiilinajoitustekniikka (Continuously Variable Valve Duration, CVVD) säätää moottorin venttiilien aukioloa ajotapojen ja -olosuhteiden perusteella. Tämä parantaa paitsi suorituskykyä myös taloudellisuutta ja vähentää päästöjä ja polttoainekustannuksia.