
Nautittavaa tehoa ja taloudellisuutta
KONA Electric tarjoaa sähköauton parhaat puolet erinomaisen kiihtyvyyden ja pitkän toimintamatkan muodossa.
Sähköistä liikkumista parhaimmillaan
Missään ei ole määrätty, että sähköauton pitäisi olla tylsä. Kona Electric on sporttinen SUV-malli, joka 64 kWh -versiona kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa vain 7,9 sekunnissa sähkömoottorin välittömästi käytössä olevan 395 Nm:n väännön ansiosta. Ja 39 kWh -versionakin KONA Electric -malli kiihtyy nollasta sataan alle kymmenessä sekunnissa.
Säädettävä regeneratiivinen jarrutus
KONA Electricin regeneratiivinen jarrutusjärjestelmä lataa akkua hidastamalla vauhtia sähkömoottorin avulla jarrujen sijasta. Älykästä, eikö vaan?
Jarrutusenergian talteenottojärjestelmän generoima energia varastoituu akkuun ja auttaa pitämään akun varaustilan hyvänä. Kuljettaja voi säätää regeneratiivisen jarrutuksen tasoa helposti ohjauspyörän takana olevilla vaihtosiivekkeillä.

Älykäs vakionopeudensäädin, johon on yhdistetty automaattinen moottorin sammutus -ja käynnistysjärjestelmä (SCC ja S&G)
Älykäs vakionopeudensäädin parantaa turvallisuutta ja tekee ajamisesta rentouttavampaa säilyttämällä asetetun etäisyyden edellä ajavaan autoon ja pienentämällä tai suurentamalla ajonopeutta liikenneolosuhteiden mukaan. Pysähtelevässä liikennevirrassa järjestelmä pysäyttää auton tarvittaessa kokonaan asetetun turvavälin säilyttämiseksi ja käynnistää moottorin uudelleen, kun edellä oleva ajoneuvo lähtee liikkeelle, kun kuljettaja painaa kaasupoljinta tai aktivoi uudestaan vakionopeuden säätimen ohjauspyörästä.
Ajoääni
Sähköautot tarjoavat erinomaisen kiihtyvyyden miltei äänettömästi. Se on muuten hieno juttu, mutta jalankulkijat eivät ehkä huomaa sähköauton lähestymistä, koska ovat tottuneet polttomoottorin ääneen. Tämän vuoksi KONA Electric on varustettu korvia miellyttävällä ajoäänellä, joka lisää turvallisuutta varoittamalla jalankulkijoita, pyöräilijöitä ja eläimiä.

Lataaminen
KONA Electricin akun lataukseen on mahdollista käyttää erilaisia latausjärjestelmiä ja -liittimiä käytettävissä olevan kotilatauspisteen tai julkisen latausaseman tyypin mukaan.
Pikalataus
100 kW:n tasavirtalaturilla KONA Electricin litiumionipolymeeriakun latautuminen 80 %:n varaustasoon kestää vain 54 minuuttia molemmissa akkuversioissa. 50 kW:n latauspistettä käytettäessä 39 kWh:n akku latautuu 57 minuutissa ja 64 kWh:n versio 75 minuutissa. |
Lataaminen kotilatauslaitteesta, vaihtovirtapisteestä tai tavallisesta sukopistorasiasta
Kotilatauslaitetta tai vaihtovirtalatauspistettä (esim 20 kW max 7,2 kW / 10,5 kW) käytettäessä pitemmän toimintamatkan akun lataaminen täyteen kestää 7 tuntia 30 minuuttia ja lyhemmän toimintamatkan version lataus 6 tuntia 10 minuuttia.
Akku on mahdollista ladata tavallisesta sukopistorasiasta, jolloin latausajat ovat 19 ja 31 tuntia.
KONA Electric on varustettu kiinteällä 7,2 kW:n 1-vaihe laturilla, joka muuntaa seinäpistorasiasta saadun vaihtovirran tasavirraksi akun latausta varten. 39 kWh:n autoihin on saatavilla 3-vaihelaturi lisävarusteena ja 64 kWh:n Style-varustetasossa se on vakiona. Silloin vaihtovirtalatauspisteen latausaika lyhentyy jopa alle 5 tuntiin. |

Ohjelmoitava lataus
KONA Electricin edistyneen akunhallintajärjestelmän ansiosta voit räätälöidä latausajat oman aikataulusi mukaan, hyödyntää edullisempaa yösähköä tai ohjelmoida pikalatauksen päättymään kun akun varaustila on 80 %.
Akun varaustila
Yksi vilkaisu riittää – toimintamatka, akun varaustila ja latausajat erityyppisillä latureilla näkyvät selkeästi näytöllä.
Latausajan varaaminen
Voit säästää selvää rahaa vain muutamalla napautuksella – keskusnäytöllä näkyvän latausajan varaustoiminnon avulla voit ohjelmoida latauksen aloitus- ja lopetusajat ja hyödyntää siten vuorokaudenaikoja, jolloin sähkön hinta on alimmillaan.
Latausraja
Voit asettaa esimerkiksi 50 %:n latausrajan akun lataamiseksi pikalatauspisteessä kotimatkaa varten ja ladata sitten akun täyteen kotona hyödyntäen yön tunteja.
Useita eri lataustapoja
Kotilatauskaapeli
KONA Electricin varusteluun kuuluu ICCB-latauskaapeli, joka voidaan kytkeä suoraan tavalliseen seinäpistorasiaan. ICCB-latauskaapeli on tarkoitettu ensisijaisesti tilapäiskäyttöön.
Latausaika: 19 h / 39 kWh:n akku ja 31 h / 64 kWh:n akku.
|
Kotilatauspiste
Monet sähköauton omistajat valitsevat seinään kiinnitettävän kotilatauslaitteen, joka mahdollistaa tavallista pistorasiaa nopeamman latauksen. Kotilatauslaite on suojattu sulakkeilla, jotka ovat erillään kodin muusta sähköjärjestelmästä. Latauslaitteen asennuksen hoitaa sähköasentaja.
Latausaika 7,2 kW:n teholla: 6 h 10 min / 39 kWh:n akku (1-vaihelataus) ja 7 h 30 min / 64 kWh:n akku (3-vaihelataus). |
Latauskaapeli vaihtovirtalatauspisteitä varten
Tämän latauskaapelin avulla KONA Electric voidaan kytkeä julkiseen vaihtovirtalatauspisteeseen tai kotilatauslaitteeseen. Julkisten vaihtovirtalatauspisteiden teho voi vaihdella palveluntarjoajasta riippuen.
|
Pikalataus
KONA Electricin akku on mahdollista ladata tasavirtaa käyttävässä pikalatauspisteessä.
Latausaika 100 kW:n latauspisteessä (80 %:n varaustasoon):
54 minuuttia molemmilla akkuversioilla.
Latausaika 50 kW:n latauspisteessä (80 %:n varaustasoon):
57 min, 39 kWh:n akkulla
75 min, 64 kWh:n akkulla |