Uusi hienostunut ilme
Sisätilojen ja ulkopintojen tyylikkäät yksityiskohdat luovat ainutlaatuisen kokonaisuuden.
Valitse sinulle sopivin käyttövoima
Sähköistetyt käyttövoimat: hybridi ja ladattava hybridi.
Pienemmät päästöt, enemmän tehoa. Uudet huippuluokan hybridimoottori ja ladattava hybridi auttavat vähentämään hiilidioksidipäästöjä ja kuluttamaan vähemmän polttoainetta.
Moderni ja tehokas diesel
Uusi 2,2 litran Smartstream-dieselmoottori, joka on päivitetty polttoainetalouden ja suorituskyvyn parantamiseksi. Uusi moottori on yhdistetty hiljattain kehitettyyn kahdeksanvaihteiseen kaksoiskytkinautomaattivaihteistoon (8DCT), joka on ns. märkäkytkintyyppiä, eli kytkimet ovat öljykylvyssä.
1,6 T-GDI turbo hybridi
Sähköistä taloudellisuutta. Santa Fen sähköistetty hybridivoimalinja tuottaa 230 hv kokonaistehon. Uuden 1,6-litraisen 132 kW (180 hv) turboahdetun T-GDi Smartstream -suoraruiskutusmoottorin ja 44,2 kW:n (60 hv) sähkömoottorin yhdistelmä on saatavana sekä etu- että nelivetomalleihin.
1,6 T-GDI ladattava hybridi
Aja sähköllä tai bensiinillä – sinä valitset. Santa Fen uusi ladattava hybridi saa voimansa uudesta 1.6 T-GDi SmartStream -bensiinimoottorista ja 66,9 Kw:n sähkömoottorista. Santa Fe Plug-in Hybrid on nelivetoinen, ja sen 265 hevosvoimaa kuljettavat autoa turvallisesti ja varmasti.
2,2-litrainen Smartstream diesel-moottori
Nelisylinterisen SmartStream-dieselmoottorin suurin teho on 142 kW (202 hv) ja sen suurin vääntömomentti on 440 Nm.
Moottori on saatavissa nelivetomalleihin. Moottori on rakennettu 19,5 kg edellistä teräslohkoa kevyempään alumiinilohkoon. Myös moottorin muita komponentteja on edelleen kehitetty. Polttoainetehokkuutta on tehostettu muun muassa moottorin uudella polttoaineen ruiskutusjärjestelmällä, joka suurella 2 200 barin paineella tuo lisää suorituskykyä.
Uusi moottori on yhdistetty hiljattain kehitettyyn kahdeksanvaihteiseen kaksoiskytkinautomaattivaihteistoon (8DCT), joka on ns. märkäkytkintyyppiä, eli kytkimet ovat öljykylvyssä.
Huippuluokan turvallisuus
Edistykselliset turvaominaisuudet ja kuljettajaa avustavat huippujärjestelmät vahvistavat Santa Fen paikan premium-luokassa.
Santa Fe 20 vuotta – SUV-ikonin kehitys
Hyundai esitteli ensimmäisen sukupolven Santa Fen vuonna 2000, jolloin se nousi nopeasti yhdeksi SUV-markkinoiden edelläkävijöistä. 20 vuotta myöhemmin Santa Festä on muodostunut Hyundai-brändin ikoni. Kerrataanpa, miten Santa Fe on kehittynyt vuosien varrella.
Ensimmäinen sukupolvi 2000 – 2006
Ensimmäisen sukupolven ulkomuodot muotoiltiin hienostuneen jämäkäksi. Malli oli kilpailijoihin verrattuna merkittävästi pidempi ja leveämpi. Mittojen avulla korostettiin maastossa ajon käytännöllisyyttä.
Toinen sukupolvi 2006 – 2012
Toisen sukupolven Santa Fe oli tehokkaampi, tilavampi ja turvallisempi. Ajo-ominaisuuksia erilaisissa ajo- ja sääolosuhteissa kehitettiin merkittävästi.
Kolmas sukupolvi 2012 – 2018
Kolmannen sukupolven Santa Fe tarjosi entistä parempaa ajo- ja matkustusmukavuutta, laatua sekä korimuotoilussa uuden suunnan, jossa voimakkaat linjat yhdistyivät suuriin pintoihin.
Neljäs sukupolvi 2018 – tähän päivään
Premium-luokan kokonaisuus. Neljännen sukupolven ensiluokkaista matkustusmukavuutta korostavat suuremmat tilat, edistynyt tekniikka ja huippuluokan turvallisuusominaisuudet. Vuonna 2020 täydellisesti ja rohkeasti uudistunut lippulaivamallimme on nyt saatavilla.