Autot, niiden käyttäminen ja autoihin liittyvät palvelut herättävät paljon kysymyksiä. Olemme keränneet aihepiireittäin yleisimpiä kysymyksiä vastauksineen tälle sivulle. Jos sinulle jää vielä kysyttävää, älä epäröi ottaa yhteyttä valtuutettuun Hyundai-liikkeeseen tai Hyundai-merkkihuoltoon.
Auton takuuaika kerrotaan auton takuukirjassa. Jos takuukirjaa ei ole, ota yhteyttä auton myyneeseen tahoon.
Hyundai Motor Finland voi selvittää yksittäisenä maahantuodun auton takuuajan, mutta varauduthan siihen, että vastauksen saamiseen menee noin viisi arkipäivää. Takuu voidaan vahvistaa vain autoihin, joissa on yksilöity takuukirja.
Käytetyn auton takuun kestoon voi vaikuttaa auton ensirekisteröintimaa. Ellei auto ole ollut vuokraamo- tai taksikäytössä tai ole pakettiauto, valmistajan myöntämä EU:n alueelle ensirekisteröidyn Hyundai-auton takuu on viisi vuotta ilman kilometrirajaa. Autoyksilön takuuaika kerrotaan auton mukana olevassa takuukirjassa. Auton takuu säilyy, kun auto on huollettu valmistajan määrittelemän huolto-ohjelman mukaisesti.
Takuunalaiset viat korjataan takuuseen Hyundain valtuuttamassa huoltoliikkeessä, jos takuu on voimassa. Virhevastuu on myyjällä, jos auto on ostettu autoliikkeestä. Muussa tapauksessa korjauksen maksaa auton omistaja/haltija.
Takuukorjaukset tulee aina teettää valtuutetussa Hyundai-huoltoliikkeessä.
Takuu on voimassa, kun autoa huollatetaan valmistajan ja maahantuojan julkaiseman Suomessa voimassa olevan huolto-ohjelman mukaisesti alkuperäisillä tai alkuperäistä vastaavilla varaosilla Hyundain valtuuttamalla merkkikorjaamolla tai merkkiriippumattomalla korjaamolla.
Maali- ja koritakuun säilyminen edellyttää valtuutetun Hyundai-huollon tekemää tarkastusta huolto-ohjelman mukaisesti.
Lähimmän valtuutetun Hyundai-huoltoliikkeen löydät tästä.
Auton takuu jatkuu normaalisti yksityiskäytössä olevassa autossa, vaikka omistaja vaihtuu.
Takuukorjaus ei pidennä auton tai korjattavan kohteen takuuta, joten vian uudelleen korjaaminen takuuajan jälkeen ei sisälly takuuseen.
Ota yhteyttä valtuutettuun Hyundai-huoltoon. Valtuutetussa Hyundai-huoltoliikkeessä tutkitaan auto ja kerrotaan, kuuluuko vika takuun piiriin.
Kyllä kannattaa. Huollattamalla autosi valtuutetussa Hyundai-huollossa varmistat, että autosi huoltaa Hyundain kouluttama mekaanikko, joka tuntee autosi. Vain merkkihuollossa on tieto mahdollisista autoasi koskevista laadunparannuskampanjoista, jotka ovat asiakkaalle veloituksettomia. Puhkiruostumattomuustakuu edellyttää huolto-ohjelman mukaisia tarkastuksia, jotka voi tehdä vain valtuutettu Hyundai-huolto.
Vanhemmilla autoille (yli viisivuotiaat) on tarjolla edullisempi Hyundai ECONOMY-vuosihuolto.
Takuu kattaa valmistus- ja materiaalivirheet, mutta ei normaalista kulumisesta aiheutuvia korjaustarpeita eikä huolto-ohjelman mukaisia töitä tai osia. Takuun voimassaolo edellyttää huolto-ohjelman noudattamista.
Päätöksen jonkin vian tai virheen korjaamisesta takuuseen tekee valtuutettu Hyundai-huoltoliike.
Tarkemmat tiedot Hyundai Motor Finlandin tarjoamista takuista ja takuuehdot löydät osoitteesta https://www.hyundai.fi/takuu/.
Huolenpitosopimukseen sisältyy määräaikaishuollot ja niihin kuuluvat toimenpiteet sekä kuluvat osat, kuten jarrut, polttimot ja pyyhkijänsulat.
Lisätietoa huolenpitosopimuksesta
Laskutustietojen muuttaminen onnistuu helposti ilmoittamalla tiedot sähköpostilla osoitteeseen palvelusopimukset[at]hyundai.fi. Kirjoita viestiin auton rekisterinumeron lisäksi uudet ja aiemmat yhteystietosi.
Huolenpitosopimuksen voi päättää kirjallisesti esimerkiksi sähköpostilla. Lähetä viesti osoitteeseen palvelusopimukset[at]hyundai.fi ja kerro sopimuksen asiakastiedot sekä auton rekisterinumero ja ajokilometrit.
Huolenpitosopimuksen ja huoltosopimuksen kilometrimäärän ja ajan muuttaminen on mahdollista. Sopimusmuutoksen voit käydä tekemässä lähimmän valtuutetun Hyundai-jälleenmyyjän luona.
Hyundain valtuuttamalla huoltoliikkeellä on oikeus käyttää Hyundai-logoa julkisivussaan, liiketiloissaan ja materiaaleissaan. Suomessa toimivat valtuutetut Hyundai-liikkeet ja niiden yhteystiedot löydät helposti osoitteesta https://www.hyundai.fi/jalleenmyyjat.
Ota yhteyttä Hyundai-huoltoon.
Turvallisin hankintapaikka Hyundain varaosille on valtuutettu Hyundai-liike. Muut kuin Hyundain hyväksymät varaosat ja tarvikkeet eivät välttämättä täytä kaikkia autollesi määriteltyjä vaatimuksia.
Ympäristösyistä emme enää painata monisatasivuisia käyttöohjekirjoja autoihimme. Kaikki sähköiset Hyundai-autojen käyttöohjekirjat, myös jo myynnistä poistuneiden mallien, löydät verkkosivuiltamme.
Halutessasi toimitamme autosi painetun käyttöohjekirjan sinulle. Voit tilata käyttöohjekirjan sähköpostitse osoitteesta kaista[at]hyundai.fi. Kerro viestissä nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi sekä auton rekisterinumero, malli ja mallivuosi.
Ylimääräiseen huoltoon ei ole tarvetta. Auton huolto-ohjelmaa tulee kuitenkin noudattaa ja huolehtia siitä, ettei aikamääräinen huoltoväli ylity, vaikkei kilometrejä olisikaan kertynyt.
Varaa aika valtuutetusta Hyundai-huoltoliikkeestä. Huollattamalla autosi valtuutetussa Hyundai-huollossa tiedät, että autosi huoltaa Hyundain kouluttama autosi tunteva mekaanikko ja että autosi säilyy aitona Hyundaina. Hyvin huolletun auton kanssa katsastuskäyntikin on stressittömämpi.
Lue lisää Hyundai-merkkihuollosta.
Sijaisauto on hyvä varata huoltovarauksen yhteydessä.
Liikennevahingoissa sijaisauto saattaa sisältyä vakuutukseen. Tästä saat tiedon vakuutusyhtiöstä, joka vahingon korvaa.
Hyundain huollot hinnoittelee kukin jälleenmyyjä itsenäisesti. Hintaan vaikuttaa luonnollisesti huolto-ohjelman mukaisten töiden ja mahdollisten lisätöiden määrä. Saat luotettavan hinta-arvion ottamalla yhteyttä Hyundai-huoltoliikkeeseen.
Huollon kestoon vaikuttaa siihen kuuluvien töiden määrä. Nopeimmillaan huolto voi sujua jopa puolessa tunnissa, ja jos työtä on paljon, aikaa voi kulua neljäkin tuntia.
Kerro jo huoltoaikaa varatessasi, jos haluat jäädä paikan päälle odottamaan työn valmistumista tai jos tarvitset sijaisauton huollon ajaksi.
Huoltojen sisältö vaihtelee eri huoltokertojen välillä. Suppeimmillaan polttomoottoriauton huolto sisältää öljynvaihdon ja tarkastukset. Isoon huoltoon voi kuulua esimerkiksi jakohihnan vaihto. Sähköauton huolto koostuu raitisilmasuodattimen vaihdosta ja mm. korkeajänniteakun kunnon ja alustan tarkastuksista. Mallikohtainen huolto-ohjelma kerrotaan pääpiirteittäin auton käyttöohjekirjassa.
Merkkihuollolla tarkoitetaan autonvalmistajan ja/tai virallisen maahantuojan, Hyundain, valtuuttamaa huoltoliikettä. Valmistaja ja maahantuoja yhdessä takaavat, että valtuutetussa Hyundai-liikkeessä on paras osaaminen ja viimeisin tieto juuri sinun autosi huoltamista varten.
Merkkihuollon etuja:
Hyundai-mallien huoltovälit löydät verkkosivuiltamme. Mallikohtainen huolto-ohjelma kerrotaan pääpiirteittäin auton käyttöohjekirjassa.
Kyllä kannattaa. Huollattamalla autosi valtuutetussa Hyundai-huollossa varmistat, että autosi huoltaa Hyundain kouluttama mekaanikko, joka tuntee autosi. Vain merkkihuollossa on tieto mahdollisista autoasi koskevista laadunparannuskampanjoista, jotka ovat asiakkaalle veloituksettomia. Puhkiruostumattomuustakuu edellyttää huolto-ohjelman mukaisia tarkastuksia, jotka voi tehdä vain valtuutettu Hyundai-huolto.
Vanhemmille autoille (yli viisivuotiaat) on tarjolla edullisempi Hyundai ECONOMY-vuosihuolto.
Hyundai Kaista on Hyundai-autojen omistajille ja haltijoille tarkoitettu verkkopalvelu. Kaistalle rekisteröityneenä voit tilata uutiskirjeemme ja pääset katsomaan autosi sähköistä huoltokirjaa.
Kaistalle rekisteröidytään osoitteessa kaista.hyundai.fi.
Rekisteröitymistä varten tarvitset autosi valmistenumeron. Sen voi tarkistaa esimerkiksi auton tuulilasin vasemmasta alareunasta.
Valmistenumero on 17-merkkinen numero- ja kirjainsarja. Valmistenumerossa ei ole kirjaimia I, O ja Q, koska ne sekoittuvat helposti numeroihin 1 ja 0. Käytössä olevia, helpohkosti toisiinsa sekoittuvia merkkejä ovat G ja 6, Z ja 2 sekä S ja 5.
Ensirekisteröitävien autojen tiedot päivittyvät Kaistalle kerran kuussa, joten upouusi autosi ei heti löydy Kaistalta.
Autosi valmistenumeron voit tarkistaa esimerkiksi auton tuulilasin vasemmasta alareunasta.
Valmistenumero on 17-merkkinen numero- ja kirjainsarja. Valmistenumerossa ei ole kirjaimia I, O ja Q, koska ne sekoittuvat helposti numeroihin 1 ja 0. Käytössä olevia, helpohkosti toisiinsa sekoittuvia merkkejä ovat G ja 6, Z ja 2 sekä S ja 5.
Kun olet kirjautuneena Kaistalle, voit itse päivittää esimerkiksi muuttuneet yhteystietosi. Jos muutat sähköpostiosoitteen, myös käyttäjätunnuksesi päivittyy.
Kaistalla voit poistaa tiedoistasi auton, jos se on vaihtanut omistajaa, tai lisätä uuden auton. Omistajanvaihdos päivittyy Traficomin tietojen perusteella, joten kun et enää omista sinulla aiemmin ollutta autoa, se poistuu tiedoistasi automaattisesti.
Ostamasi auton tietoja ei yhdistetä Kaistalla oleviin asiakastietoihin automaattisesti, vaan käyttäjän täytyy aina itse lisätä auto omalle käyttäjätililleen riippumatta siitä, onko kyseessä omistajanvaihdos vai ensirekisteröinti. Ensirekisteröitävien autojen tiedot päivittyvät Kaistalle kerran kuussa, joten upouusi autosi ei heti löydy Kaistalta.
Huoltohistoria on näkyvissä vasta sen jälkeen, kun autolle on huoltohistoriaa olemassa. Ennen kuin auto on ensimmäisen kerran käynyt Hyundai-huollossa, tapahtumia ei vielä siis ole.
Jos autolla on jo huoltokäyntejä, mutta huoltohistoria ei silti aukea, ota yhteyttä tukeen kaista[at]hyundai.fi.
Pääset uusimaan salasanasi tällä sivulla.
Hyundai Motor Finlandin maahantuomat autot päivittyvät Kaistalle kerran kuussa. Upouusi autosi ei siis heti löydy Kaistalta.
Jos ensirekisteröinnistä on jo kulunut enemmän aikaa eikä järjestelmä silti tunnista autoa, kannattaa varmistaa valmistenumeron merkit. Valmistenumerossa ei ole kirjaimia I, O ja Q, koska ne sekoittuvat helposti numeroihin 1 ja 0 (nolla). Käytössä olevia, helpohkosti toisiinsa sekoittuvia merkkejä ovat G ja 6, Z ja 2 sekä S ja 5. Jos valmistenumero on oikein eikä autoa silti löydy, ota yhteyttä tukeen kaista[at]hyundai.fi.
Myös yksittäisenä maahantuodun auton voi liittää Hyundai Kaista -tilille. Auto täytyy olla rekisteröity Suomeen, jonka jälkeen se voidaan lisätä Kaistalle.
Ota yhteyttä tukeen kaista[at]hyundai.fi, kun haluat liittyä Hyundai Kaistalle ja sinulla on yksittäisenä maahantuotu auto.
Charge myHyundai on Hyundain sähköautojen lataamisen palvelu, joka tarjoaa useiden latausoperaattoreiden (esim. Virta, IONITY ja K-Lataus) palvelujen käyttämisen yhdellä RFID-tunnisteella ja kokoaa lataustapahtumat kuukausittain yhdelle laskulle.
Charge myHyundai on käytössä useissa Euroopan maissa ja tarjoaa yli 355000 latausasemaa käyttöösi. Suomessa latauspaikkoja on yli 3400.
Lisätietoja: https://www.hyundai.fi/chargemyhyundai/
Sähköauton lataus on näppärintä tienpäällä Charge myHyundai -palvelulla. Et tarvitse erikseen monen eri toimijan tiliä ja lataustunnistetta, vaan voit tunnistautua yhdellä tunnisteella. Samoin saat vain yhden laskun kuukausittain, johon on koottu kaikki Charge myHyundai -lataustapahtumat. Yksi kuukausittainen lasku helpottaa paitsi yksityisasiakkaita, myös yritysasiakkaita, jotka voivat monen laskun tiliöimisen ja hyväksymisen sijaan käsitellä vain yhden laskun.
Charge myHyundain käyttäjänä lataat ennalta tiedossa olevaan hintaan. Charge myHyundain asiakkaana voit valita tariffimalleistamme itsellesi sopivimman. Lisätietoa tariffeista: https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-fi/tariffs.
Voit valita Charge myHyundain tariffimalleista itsellesi sopivimman sen perusteella, miten paljon lataat eri tyyppisiltä latausasemilta. Vaihtoehtoja on kolme: Flex, Smart ja Easy. Hintatiedot löydät täältä: https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-fi/tariffs
Charge myHyundai -palvelua voit käyttää sähköauton lataamiseen Euroopassa 29 maassa. Suomessa Charge myHyundain yhteistyökumppaneita ovat mm. Virta, Recharge, K-Lataus ja IONITY. Latauspaikkakartasta voit etsiä lähimmän latauspisteen tai voit hyödyntää puhelinsovelluksen karttaa reittisuunnitteluun.
Bluelink on telematiikkapalvelu, joka yhdistää sinut ja autosi ennen ajoa, sen aikana ja päästyäsi perille. Autossa on Bluelink-yksikkö, joka vastaanottaa ja lähettää tietoa sekä vastaanottaa komentoja älypuhelimen sovelluksesta.
Voit esimerkiksi suunnitella ajomatkaasi mukavasti kotisohvalla, ja lähettää navigointikohteita autoon. Voit myös tarkistaa auton sijainnin, tai varmistaa, että ovet ovat lukittuna tai avata ja lukita auton puhelimellasi. Täyssähköauton lataustilan voi katsoa puhelimesta, tai laittaa auton lämpiämään – tai kuumalla ilmalla tuulettumaan. Myös sähköauton latauksen ajastaminen vuorokauden edullisimmille tunneille on helppoa Bluelinkin kautta.
Bluelinkin myötä autossa on käytössä myös Hyundai Live -palvelu. Sen avulla saat autoosi tuoreimmat liikenne- ja säätiedot, joista voi olla apua reittisuunnittelussa.
Bluelink on Suomessa tullut saataville mallivuoden 2021 autoihin. Joissain malleissa se on vakiovarusteena ja joissain lisävarusteena. Käytännössä mallivuoden 2021 ja uudemmissa autossa, jossa on autotehtaalla asennettu navigaattori, on myös Bluelink.
Bluelink vaatii autossa olevia tehtaalla asennettavia komponentteja, joiden jälkiasennus ei ole mahdollista.
Voit esimerkiksi suunnitella ajomatkaasi mukavasti kotisohvalla loikoillen ja lähettää navigointikohteita autoon. Voit myös tarkistaa auton sijainnin tai varmistaa, että ovet ovat lukittuna, tai avata ja lukita auton puhelimellasi. Täyssähköauton lataustilan voi katsoa puhelimesta tai laittaa auton lämpiämään – tai kuumalla ilmalla tuulettumaan. Ladattavissa sähkö- ja hybridiautoissa latauksen ajastaminen onnistuu myös helposti Bluelinkin kautta. Näin voit hyödyntää sähköliittymäsi mahdolliset edulliset tunnit vaivattomasti.
Yhteen autoon voi olla yhdistettynä useampi Bluelink-käyttäjä. Yksi on pääkäyttäjä, joka hyväksyy muut käyttäjät samaan autoon.
Lataa puhelimeesi Bluelink-sovellus Google Play -kaupasta ja Apple App Storesta ja luo Hyundai-tili. Etsi auton keskinäytöstä Bluelink, ja seuraa näytön ohjeita. Tarvitset auton alustanumeron, se löytyy helposti auton tuulilasin kuljettajan puoleisesta alakulmasta.
Bluelink-sovellus on saatavana Google Play -kaupasta ja Apple App Storesta veloituksetta.
Bluelinkin käyttö on maksutonta tutustumiskauden ajan. Jakso on autokohtainen, ja sen pituus vaihtelee automalleittain. Veloituksettoman ajan jälkeen asiakas voi tehdä maksullisen sopimuksen, jonka hinta vaihtelee malleittain.
Autoon kannattaa palauttaa tehdasasetukset niin, että Bluelink-käyttäjä deaktivoituu. Automalli- ja medialaitekohtaiset ohjeet poikkeavat hiukan toisistaan, löydät kaikki käyttöohjeet täältä.
Autoa vaihtaessa voi myös tyhjentää navigointilaitteen kohdehistorian ja poistaa mm. kotiosoitteen, jos sen on autoon määritellyt.
Ensiapuna kannattaa klikata sovelluksen päivitä-painiketta ja yrittää sen jälkeen etäkomentoa uudestaan. Jos tämä ei auta, saattaa sovelluksen sulkeminen ja uudelleen käynnistäminen auttaa. Joskus ongelma voi olla Bluelink-palvelimessa. Silloin käyttäjän toimet eivät korjaa asiaa, vaan täytyy vain odottaa. Yleensä palvelimessa olevat ongelmat korjataan nopeasti.
Myös auton tietoviihdejärjestelmän uudelleenkäynnistys voi auttaa Bluelinkin yhteysongelmiin. Auton ollessa käynnissä paina tietoviihdejärjestelmän ohjauspaneelissa sijaitsevaa noin nuppineulanpään kokoista painiketta noin 5 sekunnin ajan jollakin teräväkärkisellä esineellä. Näyttö sammuu ja käynnistyy hetken päästä uudelleen.
Helpoin tapa lisätä auto sovellukseen on mennä autoon sen älypuhelimen kanssa, jolla olevaan tiliin auto halutaan lisätä. Auton asetuksista löytyy Bluelink, ja siellä olevia ohjeita seuraten saat auton lisättyä sovellukseen. Kaikkiin autoihin sopivia ohjeita emme valitettavasti voi antaa, sillä radio-navigointilaitteet vaihtelevat hiukan malleittain.
Jotta auton lisääminen olisi mahdollista, täytyy ensin asentaa Bluelink-sovellus puhelimeen Google Playsta tai Apple Storesta (linkit sovelluskauppoihin sanojen kohdalle) ja luoda Hyundai-tili.
Sovelluksesta vanhan auton saa pois menemällä auton tietoihin ja valitsemalla ”poista auto”.
Autosta puolestaan vanha käyttäjä poistetaan valitsemalla asetuksista Bluelink-asetukset ja mallista riippuen deaktivoi Bluelink tai poista Bluelink käytöstä.
Omat tiedot on hyvä poistaa autosta silloin, kun auto siirtyy seuraavalle omistajalle.
Sopimusaika on määritetty leasing-sopimuksessa. Sopimusaika on kokonaisia kuukausia, ja alkaa auton toimitusta seuraavan kuukauden 1. päivänä. Jos auto toimitetaan sinulle esimerkiksi kuun puolivälissä, vuokra-aika kasvaa näillä lisäpäivillä. Koko vuokra-aika on siis hiukan pidempi kuin leasing-sopimuksessa määritelty sopimusaika.
Auto on palautettava viimeistään sen kuukauden viimeisenä työpäivänä, jona sopimusaika päättyy.
Ensimmäinen lasku sisältää ensimmäisen kokonaisen kuukauden maksun lisäksi kulun niiltä päiviltä, kun auto oli sinulla toimituskuukautena.
Esimerkki: Autosi toimitetaan 15. tammikuuta. Tammikuu on siis toimituskuukausi. Sopimuskausi alkaa siten 1. helmikuuta. Sinua veloitetaan ajanjaksolta 15.–31. tammikuuta ja ensimmäisen sopimuskuukauden (helmikuu) maksu ensimmäisessä laskussa.
Hyundai Go! -yksityisleasing-autolla voit matkustaa vapaasti Pohjoismaissa. Jos matkustat Pohjoismaiden ulkopuolelle, tarvitset kirjallisen maastavientiluvan autolle. Vuokralleantaja voi rajata maat, joihin auton saa viedä. Lisätietoja saat asiakaspalvelusta, puh. 010 206 0700 tai sähköposti asiakaspalvelu[at]dnbautofinance.fi.
Vakuutus ei automaattisesti kuulu kuukausierään. Voit lisätä vakuutuksen Hyundai Go! -yksityisleasingintilauksen yhteydessä tai järjestää vakuutuksen itse. Tarjolla on mm. SmartDrive-autovakuutus, joka sisältää liikennevakuutuksen ja laajan kaskon.
Yksityisleasing-sopimuksen ylittävät kilometrit laskutetaan sopimuskauden päätyttyä auton palautuksen yhteydessä (0,20 € / km). Kilometrien ylittymisestä ei siis veloiteta ”sakkomaksua”, vaan ainoastaan toteutuneen kilometrimäärän mukainen veloitus.
Auton käyttöön liittyvät verot ja maksut, kuten polttoainekulut, pysäköintimaksut jne. eivät kuuluu sopimukseen. Tarkemmin nämä on määritelty leasing-ehdoissa.
On mahdollista, että sopimuskauden alussa kaksi laskua tulee lyhyen ajan sisällä tai jopa samaan aikaan. Jos laskuissa on eri laskutusjaksot, molemmat laskut ovat aiheellisia.
Leasing-vuokra maksetaan kuukausittain etukäteen.
Kun olet hakenut luottopäätöksen ja valinnut autosi varusteet sekä sopimuskauden pituuden Hyundai Go! -verkkosivustolta, valitsemasi jälleenmyyjä on sinuun yhteydessä viimeistään seuraavana arkipäivänä. Verkkosivulla tehty luottotarkistus ei ole kauppaan sitova, vaan kauppa viimeistellään automyyjän kanssa ja sovitte sinulle sopivan auton noutopäivän. Auton toimitusaika voi vaihdella varastotilanteen mukaan.
Kyllä on. Sopimuksen ensimmäinen lasku tulee paperilaskuna, ja sen saatuasi voit tilata e-laskun omassa verkkopankissasi.
Yksityisleasingissä asiakas on vastuussa autolle sattuneista vahingoista ja epänormaalista kulumasta, kuten naarmuista tai kolhuista. Ajoneuvo tarkastetaan palautuksen yhteydessä.
Kuukausierän lisäksi muita kustannuksia ovat:
Lisätietoja löydät leasingehtojen kohdasta 7.
Asiakas vastaa auton ylläpidosta, joten huolloista huolehtiminen on asiakkaan vastuulla. Yksityisleasing-autoon on mahdollista hankkia huolenpitosopimus, jolloin myös huolloista maksetaan kiinteää ennalta määriteltyä kuukausihintaa.
Hyundain huolenpitosopimus sisältää:
Hyundain tiepalvelun maksuton palvelunumero 08001 90069 päivystää kellon ympäri ja välittää apua tien päälle. Jos liikenteessä sattuu vahinko tai tekninen vika keskeyttää matkanteon, Hyundain tieturva auttaa. Yhden puhelinsoiton päässä on saatavissa mm. hinausapua, sijaisauto tai hotellivaraus. Puhelinsoitto ja avun välitys ovat Hyundain palvelua, mutta välitetyistä palveluista laskutetaan tilaajaa. Lue lisää tieturvasta.
Auton käyttämiseen ajo-opetuksessa on oltava kirjallinen lupa auton omistajalta. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi lisätietoja. Puh. 010 206 0700 tai sähköposti asiakaspalvelu[at]dnbautofinance.fi.
Auton käyttö kilpa-ajossa tai muussa kilpailutoiminnassa ei ole sallittua.
Myös yrityksen on mahdollista hankkia Hyundai leasing-sopimuksella. Täytä yhteydenottolomake tästä ja yritysmyyntipäällikkömme auttaa Sinua.
Voit olla DNB:hen yhteydessä kaikissa sopimukseesi liittyvissä asioissa, kuten esimerkiksi laskutukseen liittyvät asiat, ajoneuvon vienti ulkomaille tai sopimuksen jatkaminen. Asiakaspalvelu auttaa sinua numerossa 010 206 0700 tai sähköpostitse osoitteessa: asiakaspalvelu[at]dnbautofinance.fi