Close

Sadan Hyundain kokemuksella: ”Yhdestäkään ei ole vielä luovuttu” – Mailialla on ainutlaatuinen kilpailuvaltti

Jakelulogistiikan palveluja tuottavalla Mailia Oy:llä on käytössään yli 100 Hyundain henkilöautoa.

– Ensimmäiset Hyundait ostimme yritykseemme viisi vuotta sitten, yhdestäkään autosta ei olla vielä luovuttu, koska autot ovat kestäneet tosi hyvin, eikä isompia remontteja ole ilmennyt, Mailia Oy:n toimitusjohtaja Janne Sundqvist toteaa tyytyväisenä autokalustosta.

Kaikkiaan Mailian käytössä on yli sata Hyundai i10- ja i20-autoa, joiden matkamittareihin kertyy postin ja sanomalehtien jakelussa autoa kohden keskimäärin 20 000 kilometriä vuodessa.

Mailia Oy:n toimitusjohtaja Janne Sundqvist

– Ikkunannostimet ovat kovilla, kun avauksia ja sulkemisia tulee useita satoja päivässä, kelissä kuin kelissä. Niitä on uusittu, mutta muuten autot ovat toimineet moitteettomasti, Sundqvist kertoo.

Hyundai tuli merkkinä tutuksi Sundqvistille jo edellisessä työssä, ja löytyypä yksi Hyundai-merkkinen auto myös hänen kotipihastaan. Mailia hankkii autot omaksi yrityksen taseeseen, sillä silloin ei ole niin tarkkaa, vaikka autot ottaisivat pieniä kolhuja ja naarmuja kylkiinsä.

– Autot ovat kovassa erikoiskäytössä ja olemme kehittäneet oman tarkan järjestelmän autojen huoltojen ja korjausten hoitamiseksi, Sundqvist sanoo.

Työntekijät saavat ajaa myös vapaa-aikana

Erityisen ylpeä Sundqvist on alalla ainutlaatuisesta Mailian työntekijöille tarjottavasta edusta. Työntekijät nimittäin saavat Hyundai i10- tai i20-mallin työsuhdeautokseen, jolloin autoa saa käyttää myös vapaa-aikana ja töihinkin saa lähteä omasta kotipihasta autolla.

Uudenkarhea auto työsuhde-etuna on pidetty.

– Uudenkarhea auto työsuhde-etuna on pidetty, ja mahdollistaa toimintavarman menopelin myös siinä tapauksessa, että työntekijällä olisi luottohäiriömerkintä, Sundqvist kertoo.

Mailian Hyundait on ostettu Auto-Sunin ja Autoverkkokaupan kautta. Molempien palveluihin yritys on ollut tyytyväinen ja kaupankäynti on ollut mutkatonta.

Mailian autot hankitaan perushyvällä varustelulla ja varsinaiset jakeluun liittyvät navigointi- ja seurantajärjestelmät yritys asentaa autoihin itse.

– Mailia on ennakkoluuloton ja ketterä yritys, jota on helppo palvella sen kevyen organisaatiorakenteen vuoksi. Hyundain mallisto on palvellut yrityksen tarpeita hyvin, ja toimintavarmuus on ollut varmasti isossa roolissa merkkiuskollisuudessa. Pitkä ja kattava 5 vuoden takuu korostuu myös i10- ja i20-malleissa, Mailian asiakkuudesta vastaava Auto-Sunin automyyjä Jesse Rasi toteaa.

Mailia on kasvanut viime vuosina voimakkaasti ja työntekijöitä rekrytoidaan jatkuvasti lisää. Jakelulogistiikan palveluiden ohella yritys on laajentamassa tarjontaansa sisaryrityksen kautta muihin logistiikkapalveluihin sekä kiinteistönhuoltoon ja siivouspalveluihin. Ajoneuvokannankehityksenkin osalta suunta tuntuu olevan jo selvillä.

– Täyssähköautot kiinnostavat, ja tavoitteemme on sähköistää kalusto vuoteen 2030 mennessä. Suurimmaksi haasteeksi näemme tällä hetkellä latausinfran rakentamisen meidän näkökulmasta parhaalla mahdollisella tavalla, Sundqvist summaa.

Hyundai i20 Mailia

Siitä, ovatko Mailian seuraavatkin sata autoa Hyundain mallistosta, Auto-Sunin Jesse Rasi on luottavainen.

– Hyundai on ollut jo pitkään edelläkävijä sähköisissä voimalinjoissa. Merkin korkea laatu yhdistettynä erittäin kilpailukykyiseen hankintahintaan on ehdottomasti Hyundain parhaita vahvuuksia. Pyrimme palvelemaan jatkossakin asiakasta niin, että se voi keskittyä ydinbisnekseensä”, Rasi sanoo.