Hyundai IONIQ The London Eye

Hyundai Motor Company jatkoi globaalin brändiarvonsa kasvattamista automerkkien brändiluokituksessa Interbrandin vuonna 2020 toteuttamassa tutkimuksessa. Tutkimuksen mukaan Hyundain maailmanlaajuinen brändiarvo nousi yhden prosentin edellisvuodesta 14,3 miljardiin dollariin. Automerkkien joukossa Hyundai nosti sijoitustaan yhdellä pykälällä sijoittuen viidenneksi. Vuoden 2020 Interbrand-tutkimuksessa Hyundai oli ainoa automerkki, jonka arvo nousi COVID-19-pandemian aiheuttamasta maailmanlaajuisesti taantuneesta markkinatilanteesta huolimatta. Kaikkien brändien joukossa Hyundain sijoitus oli 36.

Hyundai on listattu Interbrandin 40 parhaan yrityksen joukkoon kuutena peräkkäisenä vuonna. Vuodesta 2005, 15 vuoden ajan, Hyundai on pysynyt 100 arvostetuimman brändin joukossa.

Hyundain brändiarvon kasvamista ovat siivittäneet mm. yhtiön sitoutuminen liikkumisen sähköistämiseen, vetyteknologian ja ilmatieliikkumisen (urban air mobility, UAM) kehittäminen sekä etäpalveluiden tarjoaminen asiakkaille COVID-19-pandemiavuoden aikana.

Maailmanlaajuinen brändikonsulttiyritys Interbrand listaa vuosittain maailman parhaat globaalit tuotemerkit. Jokaisen tuotemerkin nykyarvo muodostetaan arvioimalla merkin taloudellinen tulos ja markkinointitoimet, joita käytetään tulevaisuuden menestyksen arviointiin.

 

Automerkit TOP15 vuoden 2020 Interbrand-tutkimuksen mukaan

Ranking Brand Brand Value (in $100,000 unit) 2020 2019
Compared to 2019 Overall Overall Ranking Ranking among
Ranking Automakers
1 Toyota 515.95 -8 % 7 7 1
2 Mercedes-Benz 492.68 -3 % 8 8 2
3 BMW 397.56 -4 % 11 11 3
4 Honda 216.94 -11 % 20 21 4
5 Hyundai 142.95 1 % 36 36 6
6 Tesla 127.85 N/A 40 N/A N/A
7 Ford 125.68 -12 % 42 35 5
8 Audi 124.28 -2 % 44 42 8
9 Volkswagen 122.67 -5 % 55 41 7
10 Porsche 113.01 -3 % 59 52 9
11 Nissan 105.53 -8 % 59 52 10
12 Ferrari 63.79 -1 % 79 77 11
13 Kia 58.30 -9 % 86 78 12
14 Land Rover 50.77 -13 % 93 85 13
15 Mini 49.65 -10 % 95 90 14