Hyundai Motor Companyn maailmanlaajuinen brändiarvo on jatkanut kasvuaan, ja brändikonsultointiyhtiö Interbrandin Best Global Brands -listauksessa Hyundai on viidettä perättäistä vuotta 40:n parhaan yrityksen joukossa. Yhtiön sijoitus listalla on 36:s, autoalan yrityksistä Hyundai saavutti hienosti kuudennen sijan. Hyundain brändiarvo on noussut viime vuodesta 4,6 prosentilla 14,1:een miljardiin Yhdysvaltain dollariin.

Noustuaan yritysten brändiarvon maailmanlaajuiselle TOP 100 -listalle vuonna 2005 Hyundai on pysytellyt listalla nyt 15 vuotta. Tuona aikana yhtiön sijoitus listauksessa on noussut 48 pykälää ja brändiarvo kasvanut kymmenellä miljardilla dollarilla.

Hyundai on pysytellyt Interbrandin Best Global Brands -listalla nyt 15 vuotta.

– Hyundain brändiarvon viimeaikaista hyvää kehitystä ovat auttaneet varsinkin yhtiön rohkeat investoinnit vetyteknologiaan ja jatkuva työ liiketoimintansa laajentamiseksi tulevaisuuden liikkumismenetelmiin, sanoo brändiarviointijohtaja Mike Rocha Interbrandista. – Hyundain selkeä visio vety-yhteiskunnasta ja menestyksekäs tulo robotiikkaliiketoimintaan on osoittanut voimakkaasti, että yhtiö reagoi nopeasti liikkumistapojen muutoksiin.

Hyundai Motor käyttää voimavarojaan aktiivisesti laajentaakseen toimintaansa perinteisestä autonvalmistajan roolista. Yhtiö on kehittänyt liiketoiminta-alueitaan menemällä mukaan muun muassa robotiikkaan, ajoneuvojen liittämiseen tietoverkkoihin sekä autojen yhteiskäyttöön. Vedyn hyödyntämiseksi liikkumisessa yhtiö on laatinut Fuel Cell Electric Vehicle Vision 2030 -tiekartan, jossa hahmotetaan laajasti myös yhteiskunnan toimintaa puhtaalla energialla.

Viime vuonna Hyundai Motor sai Red Dot: Brand of the Year 2018 -palkinnon, joka annetaan korkeatasoisia ja innovatiivisia suunnitteluratkaisuja tekevälle brändille. Osana palkitsemista Hyundai sai neljä Red Dot- ja kolme Red Dot: Best of the Best -kunniamainintaa yhdessä muiden toimijoiden kanssa.

– Hyundai Motor työskentelee jatkuvasti ollakseen johtavassa asemassa tulevaisuuden liikkumisessa. Päämäärä saavutetaan kääntämällä autoteollisuuden välillä nopeatkin muutokset uusiksi tilaisuuksiksi, sanoo Hyundai Motor Groupin markkinointijohtaja Wonhong Cho. Valjastamalla vedyn teknologisen kilpailukyvyn ja investoimalla määrätietoisesti sen hyödyntämiseen liikkumisen tekniikoissa Hyundai Motor tekee kaikkensa ollakseen luova ja edistyksellinen brändi.

Hyundai on pysytellyt Interbrandin Best Global Brands -listalla nyt 15 vuotta.