Vuoden Hyundai-huoltopisteeksi 2020 valitussa Jyväskylän Autotarvikkeessa palvelua kehitetään koko henkilöstön voimin. Merkkihuollon ammattitaidon merkitys korostuu huoltojen lisäksi päivittäisissä asiakaskohtaamisissa. Merkkikorjaamon erikoisosaaminen, autonvalmistajan kattavat huolto-ohjelmat sekä työkalut ja -ohjeet takaavat, että asiakkaan autosta pidetään aina hyvää huolta, listaa huoltoneuvoja Ville Kainulainen.

Jyväskylän Autotarvikkeen Hyundai-huollon saavuttama huippuluokan asiakastyytyväisyys on seurausta teknisestä osaamisesta sekä erinomaisesta palveluasenteesta. Kainulainen kertoo, että vuonna 2017 taloon otettujen Hyundain myynti- ja jälkimarkkinointipalvelujen lyhyt historia on lisännyt henkilöstön nälkää kehittyä ja näyttää omat kykynsä.
”Asiakaspalautteissa meitä kiitellään nopeuden ja ammattitaidon lisäksi siitä, että kerromme selkeästi tarvittavista töistä. Totta kai sellaisen kuuleminen ja valinta Vuoden Hyundai- huoltopisteeksi tuntuvat hyvältä”, Kainulainen iloitsee.

Täyden palvelun korjaamo- ja huoltopalvelua tarjoavassa Jyväskylän Autotarvikkeessa on osallistuttu aktiivisesti Hyundain järjestämiin koulutuksiin. Sen ansiosta monipuolista teknistä  osaamista löytyy sekä perinteisistä polttomoottori- että moderneista hybridiautoista. ”Täyssähkö- ja hybridijärjestelmistä ja niiden teknisistä ominaisuuksista ollaan todella kiinnostuneita. Ne ovat meillekin suhteellisen uutena asiana hyvää haastetta. Jos jotain ei tiedetä, se selvitetään”, vakuuttaa Kainulainen.

Huoltoneuvoja Ville Kainulainen asentaa pyyhkijän sulkaa.

Merkkihuollon mekaanikko osaa katsoa pintaa syvemmälle

Jyväskylän Autotarvikkeessa asiakkaiden autoista pidetään hyvää huolta. Sen mahdollistavat merkkikorjaamon erikoisosaaminen, autonvalmistajan kattavat huolto-ohjelmat sekä tarvittavat erikoistyökalut ja työohjeet. Uusi automaattinen varaosien toiminnanohjausjärjestelmä pitää huolen siitä, että oikeat osat ovat varastossa oikeaan aikaan.

”Esimerkiksi katsastustarkistuksessa tehtyjen havaintojen ja mahdollisten korjaustarpeiden tunnistamisen perusteella auto saadaan aina ensiluokkaiseen katsastuskuntoon”, vakuuttaa Kainulainen.

Koko henkilöstö osallistuu aktiivisesti palvelukehitykseen. Esimerkiksi korona-aikana suosiotaan kasvattaneen huollon nouto- ja palautuspalvelun edullisemmalla hinnoittelulla on haluttu tuoda helpotusta asiakkaiden arkeen.

Yhteinen taival Hyundain kanssa

Vuonna 2016 Jyväskylän Autotarvikkeeseen tullut Kainulainen on tehnyt töitä Hyundain parissa merkin myynti- ja jälkimarkkinointipalveluiden alkamisesta lähtien. Vakiintunut asiakaskunta ja osaavat mekaanikot ovat kiinteä osa autoinsinööriksi opiskelleen jyväskyläläisen arkipäivää.

”Kiinnostus alaan lähti liikkeelle mopoajoista. Sen lisäksi sukulaisia on työskennellyt vastaavissa hommissa”, perustelee Kainulainen uravalintaansa. Tie mekaanikosta autoinsinööriksi kulki
Tampereen kautta, missä Kainulainen opiskeli ammattikorkeakoulussa. Työpaikan löytyminen synnyinkaupungista oli melkoinen onnenpotku, sillä Kainulainen kertoo viihtyvänsä siellä mainiosti.

”Jyväskylä on juuri sopivan kokoinen kaupunki, missä luonto on lähellä. Sieltä saa haettua hyvää vastapainoa työlle”, hän toteaa.