Hyundai BAYON pitää sisällään suuren määrän alan uusinta teknologiaa. Laaja kuljettajaa avustavien järjestelmien määrä sekä moderni moottoritekniikka on paketoitu hinta-laatusuhteeltaan ainutlaatuiseen kokonaisuuteen kenen tahansa ulottuville.
Katso alta BAYONin kohokohdat tai tutustu tarkempiin varustetietoihin hinnastosta.
Suurelta 10,25 tuuman kosketusnäytöltä auton tietoviihdejärjestelmän käyttäminen on vaivatonta. Laajan näyttöruudun pystyy jakamaan kahden eri sisällön kesken, jolloin esimerkiksi radio on koko ajan näkyvillä. Hyundain suosittu Bluelink-älypuhelinsovellus yhdistyy autoon saumattomasti, ja puhelimelta voi tarkastella esimerkiksi auton sijaintia sekä lähettämään reittisuunnitelman autoon jo etukäteen.
Varustetasosta riippuen BAYONin tietoviihdejärjestelmän kosketusnäyttö on 10,25 tai 8 tuuman kokoinen. Molemmat tukevat älypuhelimen yhdistämistä autoon Apple CarPlay- tai Android Auto -järjestelmien kautta.
Kookkaalta ja teräväpiirtoiselta 10,25 tuuman digitaalimittaristolta on helppo lukea ajoon liittyvät oleelliset tiedot.
Hallitse autoasi älypuhelimen avulla tai englanninkielisin äänikomennoin. Palkitun Hyundai Bluelink -puhelinsovelluksen kautta otat autostasi kaikki hyödyt irti.
BAYONin turvallisuusvarusteet on paketoitu Hyundai SmartSense -nimen alle. Auton passiiviset turvajärjestelmät sekä älykkäät ajoavustimet edustavat kokoluokkansa huippua, ja monet niistä kuuluvat BAYONin vakiovarusteluun.
Tutustu turvavarustelun kohokohtiin alta tai katso tarkemmat tiedot BAYONin hinnastosta.
Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä tarkkailee tietä ja jarruttaa automaattisesti, jos se havaitsee edessä olevan auton vauhdin hidastuvan tai ajolinjalla on polkupyöräilijöitä ja jalankulkijoita. Vasemmalle käännyttäessä järjestelmä tunnistaa myös risteysalueella olevat ajoneuvot.
Älykäs vakionopeudensäädin NSCC säilyttää määritetyn ajonopeuden säilyttäen riittävän turvavälin edessä ajavaan ajoneuvoon. Lisäksi se osaa hyödyntää karttapohjan tietoja ja hidastaa tarvittaessa mutkiin. Mutkan jälkeen auto kiihdyttää takaisin määritettyyn ajonopeuteen.
Kattavat tiedot BAYONin lukuisista turvavarusteista ja kuljettajaa avustavista järjestelmistä löydät hinnastosta.
Hyundai BAYONin crossover-korimallin tilava matkustamo ja suuri tavaratila sopivat monenlaisiin käyttötarpeisiin ja elämäntilanteisiin. Luokkansa parhaimmistoon kuuluvat tilat sekä mukavuusominaisuudet tekevät BAYONista houkuttelevan vaihtoehdon niin perheen ykkös- kuin kakkosautoksi.
Suuren lisän käyttömukavuuteen tuo moderni tietoviihdejärjestelmä suurikokoisella kosketusnäytöllä ja digitaalimittaristolla.
BAYONissa on miellyttävän suuret jalkatilat. Etupenkillä jalkatilaa on 1 072 mm ja takana 882 mm.
Matkustamon tilantuntua ja matkustusmukavuutta parantaa auton korkea kori, joka tarjoaa edessä pääntilaa tasan yhden metrin verran, ja takanakin 97 cm.
Style-mallin voi lisävarustella laadukkaalla Bose Premium -äänentoistojärjestelmällä, jossa on kahdeksan kaiutinta ja subwoofer.
Puhelimen lataus onnistuu BAYONin keskikonsoliin sijoitetulla langattomalla Qi-latausalustalla. Mobiililaitteiden lataamiseen on myös kolme USB-porttia: kaksi edessä ja yksi takaistuimilla.
Kompakteista ulkomitoista huolimatta BAYON kätkee sisälleen tilavan 411 litran tavaratilan.
BAYONin korkea crossover-korimalli tarjoaa miellyttävän korkean ja ergonomisen ajoasennon sekä hyvän näkyvyyden ulos.
Hyundai BAYONin moottoriksi on valittavissa joko 1,0 litran turboahdettu T-GDi-bensiinimoottori tai 1,2 litran vapaasti hengittävä MPi-bensiinimoottori. Turboahdetusta moottorista on tarjolla kolme eri voimalinjavaihtoehtoa, joista kaksi on 48 V:n kevythybridejä. Yhdessä 7-vaihteisen kaksoiskytkinautomaattivaihteiston kanssa kevythybriditekniikka tarjoaa mukavan ja suorituskykyisen ajokokemuksen.
BAYONiin on tarjolla kaksi eri moottoria ja neljä eri voimalinjavaihtoehtoa, jotka ovat yksiä luokkansa vähäpäästöisimmistä.
48 V -kevythybridijärjestelmä on vakiona 120 hv:n moottorin yhteydessä. Sen voi valita myös 100 hv:n moottorin yhteyteen. Järjestelmä säästää polttoainetta ja vähentää ajonaikaisia päästöjä.
1,0 T-GDi -moottorin yhteyteen voi valita huomaamattoman pehmeästi vaihtavan seitsemänvaihteisen kaksoiskytkinautomaatin.
Vaikka Hyundai on tullut viime vuosina tunnetuksi ennen kaikkea edistyksellisistä täyssähkö- ja hybridimalleistaan, polttomoottorien kehitykseen on panostettu niin ikään paljon. Edistyksellinen CVVD-teknologia (Continuously Variable Valve Duration) on yksi osoitus tästä. Jatkuvasti muuttuva venttiilinajoitus säätää moottorin venttiilien aukioloa ajotavan ja -olosuhteiden perusteella. Järjestelmä vähentää päästöjä ja polttoaineenkulutusta sekä lisää moottorin suorituskykyä.
BAYONin 48 V -kevythybridijärjestelmän tarjoama lisävääntö tukee polttomoottoria kiihdytettäessä, säästää polttoainetta ja vähentää pakokaasupäästöjä. Järjestelmä muuntaa pyörivien renkaiden energiaa sähköksi, joka varastoidaan pienikokoiseen akustoon. Sähkövirtaa hyödynnetään esimerkiksi liikkeellelähdöissä ja kiihdytyksissä.
Kevythybridin ja täyshybridin suurin ero on siinä, että täyshybridillä osa ajosta onnistuu pelkän sähkömoottorin voimin, kevythybridin tehtävä on tukea polttomoottoria.
Kevythybridijärjestelmästä on hyötyä erityisesti kaupunkiliikenteessä. Sähkömoottorin tuottaman vääntömomentin ansiosta polttomoottori käynnistyy nopeammin ja tasaisemmin.
Sähkömoottori tukee polttomoottoria kiihdytyksissä ja ylämäissä. Toiminto vähentää polttoaineenkulutusta ja siten pakokaasupäästöjä.
Tasaisella nopeudella sähkömoottori on joko tyhjäkäynnillä tai akun lataustilasta riippuen generaattorina 48 V:n akulle.
Jarrutusten ja hidastusten aikana polttomoottori toimii generaattorina, joka muuntaa pyörivien renkaiden energiaa sähköksi. Sähkö varastoidaan 0,46 kWh:n akkuun myöhemmin hyödynnettäväksi.
BAYONin Start/Stop-järjestelmä aktivoituu 30-0 km/h nopeuksissa. Mikäli auto havaitsee, että kuljettaja on hidastamassa pysähdyksiin esimerkiksi liikennevaloja lähestyttäessä, polttomoottori voidaan sammuttaa jo auton rullatessa. Polttomoottori käynnistyy jälleen, kun jarrupoljin vapautetaan.