Täysin uusi i30 N

N – väkevää ajonautintoa etsiville

 

 

Tunne on sanoinkuvaamaton, kun painat i30 N:n kaasupoljinta. Se ääni. 275-hevosvoimaisen voimanpesän jyrinä
tuntuu luissa ja ytimissä. Tämä on puhdasta suorituskykyä ja iloa.

N-kirjain muistuttaa kahdesta paikasta, joilla on tärkeä merkitys uutuusmallin syntyhistoriassa:
i30 N luotiin Hyundain tutkimus- ja tuotekehityskeskuksessa Namyangissa Koreassa ja sai tulikasteensa Nürburgringin legendaarisella radalla Saksassa. N-logo symboloi myös kilparadan shikaanin muotoa.
Kaksi lähes tuotantomallin kaltaista i30 N:ää osallistui 24-tuntiseen ADAC Zurich ‑kilpailuun Nürburgringillä toukokuussa 2017.

i30 N merkitsee Hyundaille uuden aikakauden alkua, se on uuden, urheilullisten autojen N-malliston ensimmäinen malli.
Täysin uudessa i30 N:ssä yhdistyvät Hyundain laaja moottoriurheilukokemus ja vahva osaaminen suorituskykyisten katuautojen kehittämisessä. Lopputuloksena on täydellinen ajonautinto, joka tuo jokapäiväiseen liikkumiseen kilpa-autoilun tunnelmaa.

Hinnat, tekniset tiedot ja varusteet löydät täältä

Väkevää suorituskykyä

Täysin uuden i30 N:n väkevän suorituskyvyn takaa kaksilitrainen 250 hv:n turbomoottori.

 

Tehokkaampaan 275 hv:n turbomoottoriin on yhdistetty vaikuttava valikoima ominaisuuksia. Kuljettajan mieltymysten ja ajo-olosuhteiden mukaan valittavissa on viisi ajoasetusta: eco-, normaali-, urheilu- ja N-asetukset sekä yksilöllisesti räätälöitävä Custom-tila. Mm. moottorin, iskunvaimentimien, elektronisen tasauspyörästön luistonrajoittimen, aktiivisen pakoputkiston ja ohjauksen säädöt muuttuvat valitun asetuksen mukaan. Sähköisesti ohjattavan jousituksen ansiosta jäykkyyttä voi säätää yhdellä napin painalluksella – järjestelmässä on säätövaraa arkikäyttöön soveltuvasta mukavuudesta aina N-tilaan ja ratatason suorituskykyyn.

 

i30 N:ssä on vakiona myös lähtöavustin, jonka avulla voi kiihdyttää lähdössä kuin kilpa-ajaja. Vakiovarusteluun kuuluu lisäksi moottorin käyntinopeuden tasaaja, joka lisää moottorin kierroksia automaattisesti ja takaa sujuvammat ja sporttisemmat vaihdot pienemmälle vaihteelle. Yksityiskohtaiset ajotiedot näkyvät suurella monitoiminäytöllä mittariston keskellä.

 

 

Lisävarusteena on saatavissa mm. elektroninen tasauspyörästön luistonrajoitin, joka optimoi kaarreajo-ominaisuudet säätämällä vetäville pyörille välitettävää voimaa erikseen. Pakoputkiston venttiilijärjestelmä säätää auton käyntiäänen voimakkuutta – skaala ulottuu hillitystä normaaliäänestä urheiluasetuksen dynaamisemman äänimaailman kautta N-asetukseen, jossa äänet ovat urheilullisen jyhkeät.

i30 N on muotoiltu suorituskyvyn ehdoilla

Madallettu kori parantaa aerodynaamisia ominaisuuksia ilmanvastusta vähentämällä ja lisää ajovakautta. Aggressiiviset etu- ja takapuskurit suurine ilmanottoaukkoineen, aerodynaaminen takaspoileri, johon on sijoitettu kolmionmuotoinen jarruvalo, ja muhkeat kaksoispakoputket palvelevat yhtä lailla suorituskykyä kuin esteettisiä päämääriä. 18- tai 19-tuumaiset vanteet ja erityisesti suunnitellut urheiluistuimet kruunaavat i30 N:n sporttisen ja voimakkaan yleisvaikutelman.

Hyundain suorituskykyisten autojen kehitys- ja testaustiimi ja Hyundai Motorsport ‑tallin WRC-kuljettajat testasivat i30 N:n perinpohjaisesti Nürburgringin radalla. Nürburgring pysyy jatkossakin tärkeällä sijalla Hyundain N-mallien suorituskyvyn hiomisessa.

Thierry Neuville – WRC-kuljettaja – Hyundai Motorsport ”Oli ilo päästä testaamaan tätä autoa, koska niin monet ihmiset ovat odottaneet sitä. Hyundai on tehnyt erinomaista työtä vaihteiston ja tasauspyörästön suhteen. Pito ja ajovakaus olivat mainiot liukkaan kelin testeissä, ja autoa on myös todella helppo ohjata. Tästä autosta tavallinenkin kuljettaja saa takuulla kilpa-automaisen ajoelämyksen.”

 

”Päätavoitteenamme on ajonautinnon varmistaminen. Shikaania symbolisoiva N-logo kiteyttää täydellisesti päämäärämme: haluamme luoda ketteriä autoja, joita on ilo ajaa.”
Alexander Eichler – Hyundai Motor Europen teknisen keskuksen suorituskykyisten autojen testauksesta ja kehityksestä vastaava johtaja

 

Moottorina i30 N:ssä on kaksilitrainen bensiiniturbo
Hinta alk. 35 590 € sisältää toimituskulut

·         tuottaa tehoa 184 kW (250 hv)
·         suurin 353 Nm:n vääntömomentti laajalla 1450 – 4000 r/min käyntinopeusalueella,
yliahtotoiminnolla hetkellisesti 378 Nm
·         vääntö etupyörille kuusivaihteisen käsivalintaisen vaihteiston kautta
·         kiihdytysaika 0-100 km/h on 6,4 sekuntia ja
·         huippunopeus on elektronisesti rajoitettu 250 km/h

Performance-paketti
Hinta alk. 40 590 € sisältää toimituskulut

·         moottori kehittää 202 kW (275 hv)
·         suurin vääntömomentti 353 Nm, laajemmalla käyntinopeusalueella,
1450  – 4700 r/min, yliahtotoiminnolla hetkellisesti 378 Nm
·         kiihdytysaika 0-100 km/h on 6,2 s
·         huippunopeus on edelleen 250 km/h

 

 

Haluatko lisätieto i30 N -mallista?

Jätä tietosi alle niin olemme yhteydessä.

Tähdellä merkityt kentät ovat pakollisia