Kotipaikka radalla
Palkitun i30 N:n ensiesittelyn jälkeen meillä Hyundailla on työskennelty ahkerasti rakentaaksemme parhaasta yhä paremman. Palautetta on kerätty sekä edistyneestä i30 N TCR -rata-autosta saaduista kokemuksista että aktiivisilta harrastajayhteisömme jäseniltä. Merkittäviä suorituskykyä parantavia ominaisuuksia ovat märkätyyppisillä kytkinlevyillä sekä ohjauspyörän taakse asennetuilla vaihteenvalitsimilla varustettu uusi 8-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto (N DCT), nyt vakiovarusteena koko i30 N -mallistossamme oleva Performance Pack -paketti, joka on saanut lisää tehoa ja vääntöä sekä kevyet 19 tuuman taotut kevytmetallivanteet.


|
|
Performance Package
2.0 T-GDI -moottorin huipputeho on 280 hevosvoimaa. Vääntöä on käytettävissä enemmän moottorin tasaisella kierrosnopeudella ja tehoa alemmilla kierrosnopeuksilla. Moottorin vaste on korkeaa tasoa, kiihtyvyys on tehokkaampaa ja hauskempaa. Vaihteistona on uusi märkätyyppinen 8-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto, jonka vaihteita voit vaihtaa paremman hallinnan ja nopeamman vaihtotapahtuman aikaasaamiseksi ohjauspyörän taakse sijoitettuja vaihteenvalitsimia käyttäen. Moottorin maksimivääntö on 392 Nm, auton huippunopeus 250 km/h. |
|

|
Nopeita ja sujuvia vaihtoja
Vielä hauskempaa ajaa: uusi N DCT. Nopean vaihtotapahtuman takaava ja erinomaisella voimansiirrolla varustettu uusi N DCT -vaihteisto lupaa erinomaisen 3,5 sekunnin ohituskiihtyvyyden nopeuksilla 80-120 km/h. Tämä on kolme sekuntia manuaalivaihteistoa nopeampi suoritus. |
Täysin uusi N DCT-vaihteisto
Saatavana nyt ensimmäistä kertaa: märkätyyppinen eli vaihteiston sisälle asennetuilla kytkinlevyillä ja ohjauspyörän taakse asennetuilla vaihteenvalitsimilla varustettu 8-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto, joka tuo kilpa-ajotunnelmaa jokapäiväiseen elämään. Voit valita vaihteen manuaalisesti vaihdevipua käyttäen tai ohjauspyörän taakse asennettuja kilpa-autosta tuttuja vaihteenvalitsimia käyttäen. |
|
 |

N Grin Shift - maksimitehot vain nappia painamalla
Vapauta esimerkiksi ohitustilanteessa moottorin maksimivääntö ‒ ja vähän enemmänkin ‒ 20 sekunniksi käyttöösi vain nappia painamalla ja nauti voimasta, väännöstä sekä pakosarjan äänistä. Toimenpide tuo takuulla hymyn kasvoillesi.
.

N Power Shift
Toiminto aktivoituu kiihdytettäessä, kun kaasupoljin on 90 prosenttisesti painettu kohti lattiaa. Tehostaa kiihtyvyyttä, kun järjestelmä ei laske vaihteita ylöspäin vaihdettaessa moottorin vääntöä sekä tehoa.
.

N Track Sense Shift
Havaittuaan urheilullisen ajotavan ja rata-ajon, järjestelmä aktivoituu. Sen jälkeen järjestelmä valitsee aina automaattisesti optimaalisen suorituskyvyn takaamiseksi oikean vaihteen, jotta voit keskittyä ohjaukseen ‒ aivan kuten ammattimainen kilpa-auton kuljettaja.
.
 |
|
Moottoriurheiluhenkinen vaihtaminen
Jos haluat päättää vaihteiden vaihtamisesta itse ja rakastat TCR-kilpa-ajokokemuksestamme syntynyttä vaihteenvaihtologiikkaa, voit vaihtaa vaihdetta pienemmälle työntämällä vaihdekeppiä eteenpäin ja suuremmalle vetämällä vaihdekeppiä taaksepäin. |

N-vetopidon ja ajovakauden hallinta
Hyundain kehittämä N-vetopidon ja ajovakaudenhallinta ovat kuin hyvä apukuljettaja, auttavat tarpeen tullen, mutta muuten huomaamattomat eivätkä koskaan häiritse ajamisen iloa. Halutessasi voit kytkeä järjestelmät pois päältä.
.

N Corner carving, mutkia viistävä tasauspyörästö
Tehokkaat kaarreominaisuudet tuovat iloa ajamiseen – i30 N on iloinen mutkakone, N mutkia viistävän tasauspyörästön kanssa (elektronisesti ohjattu tasauspyörästön lukko). Hyundai on suunnitellut ja kehittänyt ominaisuuden, joka ilahduttaa haastavissa kaarteissa jarrutettaessa sekä kaarteeseen tultaessa ja poistuessa säilyttämällä auton vakauden. Järjestelmän ansiosta vetävät pyörät voivat pyöriä eri nopeudella, kun se välittää niille eri määrän vääntöä ja vähentää liukumista ja aliohjautumista.
.

Aktiivisesti mukautuva pakoputkisto
Mukautuvalla pakoputkistolla voit vaihtaa äänen tasoa – normaalitilasta urheilulliseen ja N-asetuksella ralliauton ääneen.
.

Launch Control -lähtöjärjestelmä
Lähtöjärjestelmä antaa mahdollisimman suuren vedon mahdollisimman nopeaan lähtöön. Se vähentää pyörän liukumista kovassa kiihdytyksessä ja auttaa lähtemään liikkeelle nopeasti.
.

Viisi ajotilaa ‒ viisi lisäsyytä hymyyn
Napin painalluksella valitset viidestä ajotilasta (Eco, Normal, Sport, N and N Custom) sen, joka sopii parhaiten mielialaasi. Ajotilat muuttavat auton luonnetta säätäen moottorin, iskunvaimennuksen, ajovakauden, sähköisen tasauspyörästön, moottorin äänimaailman, ohjauksen ja välikaasun asetuksia.
Klikkaa ympyrää ja katso, mitä mittaristossa tapahtuu eri ajotiloissa.
Kevyet komponentit, parempi suorituskyky
Uusien kevyiden N-sarjan urheiluistuimien sekä kevyiden 19 tuuman taottujen kevytmetallivanteiden aikaansaama painonsäästö on tie parempaan suorituskykyyn, ajettavuuteen ja ajokokemukseen. |

|

Ääni ei synny tyhjästä
Se syntyy suorituskyvystä, jollaista et välttämättä tarvitse, mutta olet aina halunnut. i30 N:n pakoputken voimakas murina on musiikkia suorituskykyä arvostavan autoharrastajan korville.