Hauska määriteltiin uudelleen

Ääni ei synny tyhjästä. Se syntyy suorituskyvystä, jollaista et välttämättä tarvitse, mutta olet aina halunnut. Nürburgringilla hiottu ajettavuus tekee arkipäiväisestä liikkumisesta asian, jota odotat joka aamu.

Nyt i30 N on päivitetty uudella muotoilulla ja uusimmalla älykkäällä tekniikalla. Se tasapainottaa erinomaisen tehokkuuden ja kilparadoille valmiin ajodynamiikan mukavuuteen päivittäisissä ajoissa.

Arkiajot hoituvatkin i30 N ratissa mainiosti, sillä se tarjoaa kaiken sen luotettavuuden, mukavuuden ja käytännöllisyyden, jota tarvitset. Ja koeajon jälkeen myös haluat. Se on täysiverinen kilpa-auto joka päivä.

 

Lyhyesti

Hyundai i30 N pähkinänkuoressa

  • i30 N on saanut uutta ilmettä ja sen aerodynamiikkaa on kehitetty
  • +5 hevosvoimaa lisää! i30 N:ssä on tehoa nyt 280 hevosvoimaa
  • Suorituskykyä on parannettu, mm. kiihtyvyys 0‒100 km/h nyt vain 5,4 s
  • Ensimmäistä kertaa saatavilla uusi 8-vaihteinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto N DCT
  • Turvallisuusvarustelussa paljon uusia varusteita
  • Tarjolla 2,2 kg kevyemmät urheiluistuimet
  • Uudet 19 tuuman taotut alumiinivanteet ovat peräti 14,4 kg aiempia vanteita kevyemmät
  • Bluelink-telematiikkapalvelu pitää sinut yhteydessä autoon myös etänä

 

Uusi i30 Fastback N

Uuden Hyundai i30 Fastback N:n viisto siluetti ja viehättävä kattolinja lupaavat suorituskykyä maustettuna hienostuneella tyylillä. i30 Fastback N on kuuma coupe adrenaliinipotkulla ja puhtaalla eleganssilla.

 

Onnistuminen mitataan sydämensykkeestä

Kaarreajon kunkku  |  Mutkat ovat matkan suola.

Urheiluauto päivittäiseen käyttöön  |  Suorituskykyä arkiajoihin.

Ratavalmis raketti  |  Räätälöity rata-ajoon.

 

Ulkoasu

Luotu ajamista varten – ja nyt vielä parempi

Päät kääntyvät – eivätkä pelkästään äänen vuoksi. Uusi Hyundai i30 N on saanut erityisesti suorituskykyyn keskittyviä suunnittelupäivityksiä. Uusi aggressiivisempi etupuskuri ilmanottoaukkoineen on suunniteltu parantamaan aerodynamiikkaa ja vähentämään värinää. Uudet 19 tuuman taotut ja kevyemmät kevytmetallivanteet näyttävät upeilta ja parantavat hallittavuutta ja pitoa.

 

Edestä

Uutuuden keulassa ovat uudet V-muotoiset led-päiväajovalot, jotka on liitetty visuaalisesti leveään N-etusäleikköön. Suorituskyvystä kertova N-etusäleikkö on optimoitu mahdollistamaan moottorin tehokas jäähdytys.

Sivulta

Yksi uusista kohokohdista ovat Hyundain kaikkien aikojen ensimmäiset 19 tuuman taotut kevytmetallivanteet, jotka on yhdistetty i30 N:lle räätälöityihin Pirelli P Zero -renkaisiin.

Takaa

Uudessa takapuskurissa on integroidut sumuvalot, punainen korostuslinja ja kaksi suurta pakoputkea. Uudistetuissa takavaloissa on uusi led-valodesign.

 

 

N-vanteet

Hyundai i30 N:ssä on laajennetut pyöräkotelot ja 19-tuumaiset, urheilullisella N-logolla varustetut vanteet.

Kevyet 19″ taotut kevytmetallivanteet

Uudet taotut vanteet ovat peräti 14,4 kg kevyemmät verrattuna edellisiin 19 tuuman N-kevytmetallivanteisiin. Tämä parantaa ajettavuutta ja pitoa paitsi painon, myös helpomman vaimennuksen ansiosta. N-rengastukseen kuuluvat Pirelli P Zero -renkaat ja punaiset jarrusatulat N-logolla.

Uusi ajovalodesign

Uudelleensuunnitellut ajovalot sisältävät integroidut V-muotoiset päiväajovalot sekä viirumaiset ajovalot, jotka molemmat on toteutettu viimeisimmällä led-tekniikalla.

 

Takaspoileri ja kolmion muotoinen jarruvalo

Tehokasta asennetta kuvastaa myös aerodynaaminen takaspoileri kolmionmuotoisine jarruvaloineen. Takaspoileri auttaa lisäämään alaspäin suuntautuvaa voimaa ja antaa paremman pidon suurissa nopeuksissa ja kaarreajossa.

 

Suuremmat takapakoputket

Uskalla tavoitella suurta. Olemme suurentaneet i30 N:n kahta yksittäistä pakoputkea, jotta auton ulkoasu antaa nyt aiempaakin varmemman lupauksen suorituskyvystä.

 

Sisätilat

Ohjaamon uusi aikakausi

Hyundai i30 N:n ohjaamossa on kyse sekä hallinnasta että mukavuudesta. Tilat on suunniteltu kuljettajaa ajatellen ‒ sinulla on kaikki näkyvissä ja ulottuvillasi. Korkealaatuiset materiaalit korostavat i30 N:n tyylikkään urheilullista luonnetta ja juuria moottoriurheilussa. Urheilulliset istuimet antavat tukea kaikissa tilanteissa.

N-sarjan kevyet urheiluistuimet – istu kuin ammattilainen

Huippuluokan nahka- ja Alcantara®-materiaaleilla verhoilluissa kevyissä ja erinomaisen sivuittaistuen antavissa istuimissa on valaistu N-logo.

Nopea vaihtotapahtuma käden ulottuvilla

Kilpa-automaailmasta tutut ohjauspyörän taakse asennetut vaihteenvalitsimet takaavat nopeat vaihtotoimenpiteet vaikkapa kaarteessa tarvitsematta irrottaa käsiä ohjauspyörästä.

N-mittaristo

N-mittaristo on räätälöity intohimoisille autoilijoille. Vaihteen vaihtovalo auttaa ratapäivillä. Led-kierroslukumittari mukautuu moottoriöljyn lämpötilaan. Mittaristossa näkyy moottoriöljyn lämpötila, vääntömomentti ja ahtopaine.

 

Performance Blue -tikkaukset

Uudessa i30 N:ssä ohjaamoa koristaa tyylikäs Performance Blue -tikkaus. Auton urheilullisuutta korostavat tikkaukset on toteutettu istuimiin, ohjauspyörään, vaihteenvalitsimeen ja käsinojiin.

 

N-ohjauspyörä

Yksilölliset siniset tikkaukset, N-logo, N Gear Shift ja N Mode -painikkeet sisältävä nahalla verhoiltu, lämmitettävä N-ohjauspyörä tuo ajotehokkuuden kirjaimellisesti kätesi ulottuville.

N DCT-vaihteenvalitsin

Nahalla verhoiltu, N-logolla, metallikoristeilla ja Performance Blue -tikkauksilla varustettu N DCT-vaihteenvalitsin lisää moottoriurheilun tunnetta ohjaamossa.

 

Tekniikka

Kotipaikka radalla

Palkitun i30 N:n ensiesittelyn jälkeen meillä Hyundailla on työskennelty ahkerasti rakentaaksemme parhaasta yhä paremman. Palautetta on kerätty sekä edistyneestä i30 N TCR -rata-autosta saaduista kokemuksista että aktiivisilta harrastajayhteisömme jäseniltä. Merkittäviä suorituskykyä parantavia ominaisuuksia ovat märkätyyppisillä kytkinlevyillä sekä ohjauspyörän taakse asennetuilla vaihteenvalitsimilla varustettu uusi 8-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto (N DCT), nyt vakiovarusteena koko i30 N -mallistossamme oleva Performance Pack -paketti, joka on saanut lisää tehoa ja vääntöä sekä kevyet 19 tuuman taotut kevytmetallivanteet.

 

Performance Package

2.0 T-GDI -moottorin huipputeho on 280 hevosvoimaa. Vääntöä on käytettävissä enemmän moottorin tasaisella kierrosnopeudella ja tehoa alemmilla kierrosnopeuksilla. Moottorin vaste on korkeaa tasoa, kiihtyvyys on tehokkaampaa ja hauskempaa. Vaihteistona on uusi märkätyyppinen 8-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto, jonka vaihteita voit vaihtaa paremman hallinnan ja nopeamman vaihtotapahtuman aikaasaamiseksi ohjauspyörän taakse sijoitettuja vaihteenvalitsimia käyttäen. Moottorin maksimivääntö on 392 Nm, auton huippunopeus 250 km/h.

Nopeita ja sujuvia vaihtoja

Vielä hauskempaa ajaa: uusi N DCT. Nopean vaihtotapahtuman takaava ja erinomaisella voimansiirrolla varustettu uusi N DCT -vaihteisto lupaa erinomaisen 3,5 sekunnin ohituskiihtyvyyden nopeuksilla 80-120 km/h. Tämä on kolme sekuntia manuaalivaihteistoa nopeampi suoritus.

Täysin uusi N DCT-vaihteisto

Saatavana nyt ensimmäistä kertaa: märkätyyppinen eli vaihteiston sisälle asennetuilla kytkinlevyillä ja ohjauspyörän taakse asennetuilla vaihteenvalitsimilla varustettu 8-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto, joka tuo kilpa-ajotunnelmaa jokapäiväiseen elämään. Voit valita vaihteen manuaalisesti vaihdevipua käyttäen tai ohjauspyörän taakse asennettuja kilpa-autosta tuttuja vaihteenvalitsimia käyttäen.

 

 

N Grin Shift - maksimitehot vain nappia painamalla

Vapauta esimerkiksi ohitustilanteessa moottorin maksimivääntö ‒ ja vähän enemmänkin ‒ 20 sekunniksi käyttöösi vain nappia painamalla ja nauti voimasta, väännöstä sekä pakosarjan äänistä. Toimenpide tuo takuulla hymyn kasvoillesi.

.

N Power Shift

Toiminto aktivoituu kiihdytettäessä, kun kaasupoljin on 90 prosenttisesti painettu kohti lattiaa. Tehostaa kiihtyvyyttä, kun järjestelmä ei laske vaihteita ylöspäin vaihdettaessa moottorin vääntöä sekä tehoa.

.

N Track Sense Shift

Havaittuaan urheilullisen ajotavan ja rata-ajon, järjestelmä aktivoituu. Sen jälkeen järjestelmä valitsee aina automaattisesti optimaalisen suorituskyvyn takaamiseksi oikean vaihteen, jotta voit keskittyä ohjaukseen ‒ aivan kuten ammattimainen kilpa-auton kuljettaja.

.

 

Moottoriurheiluhenkinen vaihtaminen

Jos haluat päättää vaihteiden vaihtamisesta itse ja rakastat TCR-kilpa-ajokokemuksestamme syntynyttä vaihteenvaihtologiikkaa, voit vaihtaa vaihdetta pienemmälle työntämällä vaihdekeppiä eteenpäin ja suuremmalle vetämällä vaihdekeppiä taaksepäin.

 

 


N-vetopidon ja ajovakauden hallinta

Hyundain kehittämä N-vetopidon ja ajovakaudenhallinta ovat kuin hyvä apukuljettaja, auttavat tarpeen tullen, mutta muuten huomaamattomat eivätkä koskaan häiritse ajamisen iloa. Halutessasi voit kytkeä järjestelmät pois päältä.

.

N Corner carving, mutkia viistävä tasauspyörästö

Tehokkaat kaarreominaisuudet tuovat iloa ajamiseen – i30 N on iloinen mutkakone, N mutkia viistävän tasauspyörästön kanssa (elektronisesti ohjattu tasauspyörästön lukko). Hyundai on suunnitellut ja kehittänyt ominaisuuden, joka ilahduttaa haastavissa kaarteissa jarrutettaessa sekä kaarteeseen tultaessa ja poistuessa säilyttämällä auton vakauden. Järjestelmän ansiosta vetävät pyörät voivat pyöriä eri nopeudella, kun se välittää niille eri määrän vääntöä ja vähentää liukumista ja aliohjautumista.

.

Aktiivisesti mukautuva pakoputkisto

Mukautuvalla pakoputkistolla voit vaihtaa äänen tasoa – normaalitilasta urheilulliseen ja N-asetuksella ralliauton ääneen.

.

Launch Control -lähtöjärjestelmä

Lähtöjärjestelmä antaa mahdollisimman suuren vedon mahdollisimman nopeaan lähtöön. Se vähentää pyörän liukumista kovassa kiihdytyksessä ja auttaa lähtemään liikkeelle nopeasti.

.

 

   

 

Viisi ajotilaa ‒ viisi lisäsyytä hymyyn

Napin painalluksella valitset viidestä ajotilasta (Eco, Normal, Sport, N and N Custom) sen, joka sopii parhaiten mielialaasi. Ajotilat muuttavat auton luonnetta säätäen moottorin, iskunvaimennuksen, ajovakauden, sähköisen tasauspyörästön, moottorin äänimaailman, ohjauksen ja välikaasun asetuksia.

Klikkaa ympyrää ja katso, mitä mittaristossa tapahtuu eri ajotiloissa.

 

Kevyet komponentit, parempi suorituskyky

Uusien kevyiden N-sarjan urheiluistuimien sekä kevyiden 19 tuuman taottujen kevytmetallivanteiden aikaansaama painonsäästö on tie parempaan suorituskykyyn, ajettavuuteen ja ajokokemukseen.

 

Ääni ei synny tyhjästä

Se syntyy suorituskyvystä, jollaista et välttämättä tarvitse, mutta olet aina halunnut. i30 N:n pakoputken voimakas murina on musiikkia suorituskykyä arvostavan autoharrastajan korville.

Turvallisuus

Huippuluokan turvallisuutta ja edistyneet kuljettajaa avustavat järjestelmät

Hyundai SmartSense kokoaa yhteen Hyundain edistykselliset kuljettajaa avustavat turvallisuusjärjestelmät. Uusi i30 N -mallisto on varustettu viimeisimmillä turvallisuus- ja ajoa avustavilla ominaisuuksilla mielenrauhasi lisäämiseksi.

 

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä (FCA)

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä (FCA)

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä (Forward Collision-Avoidance Assist, FCA) havaitsee ajoneuvot ja jalankulkijat. Järjestelmä varoittaa ensin kuljettajaa visuaalisesti ja äänimerkein, lisää sitten jarrutusvoimaa törmäysvaaran mukaan ja jarruttaa lopulta täydellä voimalla törmäyksen välttämiseksi tai vaurioiden minimoimiseksi. Järjestelmä aktivoituu, kun nopeus ylittää 9 km/h.

Kaistallapysymisavustin (LFA)

Kaistallapysymisavustin (LFA)

Uudessa i30 N -mallistossa on kaistallapysymisavustin (LFA). Aktivoituna se pitää auton keskitettynä kaistallaan 0–200 km / h -nopeuksilla sekä moottoriteillä että kaupunkikaduilla.

Katvealueen törmäyksen välttämisavustin (BCA)

Katvealueen törmäyksen välttämisavustin (BCA)

Uusi i30 N käyttää kahta takapuskurin alaosassa sijaitsevaa tutkaa varoittamaan katvealueen liikenteestä. Jos suuntavilkku on päällä, järjestelmä antaa äänimerkin ja jarruttaa törmäyksen estämiseksi.

Risteävän liikenteen törmäyksen välttämisavustin (RCCA)

Risteävän liikenteen törmäyksen välttämisavustin (RCCA)

Risteävän liikenteen törmäyksen välttämisavustin (RCCA) varoittaa takaa lähestyvästä ajoneuvosta ja tarvittaessa jarruttaa automaattisesti törmäyksen välttämiseksi.

 

E-call

E-call-hätäpuhelujärjestelmä soittaa automaattisesti apua paikalle, jos tapahtuu onnettomuus, jossa turvatyynyt laukeavat. Hätäapua on mahdollista saada ympäri vuorokauden myös SOS-painiketta painamalla. E-call-järjestelmä on pakollinen turvallisuusvaruste uusissa autoissa.

 

Liitettävyys

Uusinta tekniikkaa ja innovatiivisia ominaisuuksia

Nauti huippuluokan älyteknologiasta 10,25 tuuman värikosketusnäytöllä. Järjestelmä näyttää navigoinnin, älypuhelimen peilauksen ja Bluelink-palvelut. Lisäksi navigointijärjestelmään sisältyvät myös Hyundain LIVE-palvelut viideksi vuodeksi veloituksetta.

Uusi 10,25 tuuman värikosketusnäyttö

Uuden 10,25 tuuman värikosketusnäytön kanssa voit nauttia saumattomasta liitettävyydestä Apple CarPlay ™ ja Android Auto ™ -palvelujen avulla.

Performance Driving Data System

Suorituskykyä ohjaava tietojärjestelmä tarkkailee ja parantaa ajosuoritettasi. Uusittu grafiikka tekee käytöstä aiempaakin sujuvampaa. Voit seurata helposti voimansiirtoa, vääntömomenttia, turboahtimen tilaa, G-voimia sekä kierros- ja kiihdytysajastinta.

Bluelink-älypuhelinsovellus

Bluelink-telematiikkapalvelu luo saumattoman yhteyden uuden i30 N:n ja älypuhelimen välille. Puhelimen Bluelink-sovelluksella voit tarkistaa, ovatko auton ovet lukossa ja tarvittaessa lukita tai avata ne, tai tarkistaa auton sijainnin. Ajon aikana Bluelink tekee navigoinnista sujuvampaa, sillä reittisuunnittelun avuksi saadaan ajantasaista tietoa liikennetilanteista ja säätilasta.

Bluelink-järjestelmä sisältyy Navi Pack -lisävarustepakettiin. Lisäksi navigointijärjestelmään sisältyvät myös Hyundain LIVE-palvelut viideksi vuodeksi veloituksetta.

Lue lisää Bluelinkistä

 

 

Takuu

5 vuoden takuu ilman kilometrirajaa

Kuten kaikki Hyundait, myös uusi i30 N on rakennettu korkeimpien laatustandardien mukaan. Tämän laadun vakuudeksi annamme autoihimme viiden vuoden takuun ilman kilometrirajaa, jotta sinä voit nauttia elämäsi tärkeistä asioista huolehtimatta autostasi. Nauti mielenrauhasta, jonka yksi alan parhaista takuista antaa sinulle – vakiona.

 

Lue lisää takuusta

 

Tulevaisuudenkestävää moottoriteknologiaa.

Kaikki uudet Hyundai i30 N -malliston bensiinimoottorit noudattavat Euro 6d -päästöstandardia.