Syntynyt Namyangissa. Viimeistelty Nürburgringillä.

Jokainen huippusuorituskykyinen N-sarjalainen syntyy Hyundai Motorin Namyangin tutkimus- ja kehityskeskuksessa, työhönsä intohimoisesti suhtautuvien asiantuntijoiden suunnittelemana.
Valmistumisensa jälkeen autot lähetetään viimeistelytestiin Saksan Nürburgringille, joka on yksi vaativimmista ja armottomimmista testiradoista maailmassa.

Tinkimättömän koeajo- ja testiprosessin tuloksena N-teknologia on jalostettu ja uudestisyntynyt.

N-kirjain on yhtä kuin Namyang ja Nürburgring: syntynyt Namyangissa ja viimeistelty Nürburgringillä.
N-logo on saanut inspiraationsa moottoriradan kaarteesta.
N-brändin syntymäkoti on Namyangin tutkimus- ja kehityskeskus.

 

 

N-brändin testiradat Nürburgringillä

N-tekniikka on hiottu huippuunsa Nürburgringin vaativalla Nordschleifen maantieradalla, joka tunnetaan yhtenä vaativimmista maantieradoista. 20,8 km mittainen rata sisältää kaikkiaan 78 kaarretta sekä toistuvia ylä- ja alamäkiä. Korkeuserot vaihtelevat 320 ja 617 metrin välillä.

 

 

Kaarreajon kunkku

Mutkat ovat matkan suola.

Urheiluauto päivittäiseen käyttöön

Suorituskykyä arkiajoihin.

Ratavalmis raketti

Räätälöity rata-ajoon.

 

 

Namyang, Korea

Etelä-Korean Namyangissa sijaitseva tutkimus- ja kehityskeskus on Hyundai Motorin maailmanlaajuisen tutkimus- ja kehityskeskusverkoston sydän ja Hyundai N:n syntymäkoti. Yli 330 hehtaarin kokoinen alue sisältää useita teknologiakeskuksia ja erilaisia testiteitä.

N-brändin kehitystyö tapahtuu Namyangissa maailmanluokan asiantuntijoiden ajatustyön tuloksena.

Hyundain Euroopan testikeskus Nürburgringillä

Hyundai Motorin Euroopan testikeskuksen koti on Nürburgringin kuuluisa Nordschleifen moottorirata, jossa Hyundai toteuttaa autojensa kestävyystestejä.

Testikeskuksen rakentaminen keskelle kuulua kilpa-areenaa merkitsee maailman edistyneimpien autotekniikoiden alttiiksi asettamista armottomiin ajo-olosuhteisiin sekä Hyundain aggressiivista omistautumista huippusuorituskykyisen ajoneuvotekniikan kehittämiseen.

 

Oletko odottanut N-malleja?

Turvavyöt kiiNNi, NähdääN piaN autokaupoilla!

Ota yhteyttä

Täysin uusi i20 N

  • Moottori: 1.6 SmartStream, CVVD-teknologia
  • Vaihteisto: 6-vaihteinen käsivaihteisto
  • Huipputeho: 204 hv
  • Maksimivääntö: 275 Nm
  • 0-100 km/h: 6,7 s

Lue lisää

Uusi i30 N

  • Moottori: 2.0 T-GDi
  • Vaihteisto: 8-vaihteinen N DCT
  • Huipputeho: 280 hv
  • Maksimivääntö: 392 Nm
  • 0-100 km/h: 5,4 s

Lue lisää

Täysin uusi KONA N

  • Moottori: 2.0 T-GDi
  • Vaihteisto: 8-vaihteinen N DCT
  • Huipputeho: 280 hv
  • Maksimivääntö: 392 Nm
  • 0-100 km/h:  5,5 s

Lue lisää

 

Täysin uusi i20 N

Täysin uusi i20 N on i20-vakioversioon perustuva, i20 WRC -ralliauton innoittamana ratakäyttöön ja jokapäiväiseen arkiajoon suunniteltu käyttöauto. Useat auton suorituskykyä tehostavat tekniikat, kuten moottorin kierrosluvun vaihtotapahtuman yhteydessä säätävä Rev Matching -järjestelmä eli automaattinen välikaasu ja nopeimman mahdollisen liikkeellelähdön takaava Launch Control -järjestelmä, ovat suunniteltu parantamaan i20 N:n suorituskykyä. Lisäksi matala maavara ja korin aerodynaaminen muotoilu suorastaan imevät auton kaarteissa tien pintaan kiinni.

Hyundai i20 N on varustettu mekaanisella tasauspyörästön lukolla (mLSD), joka mutkissa jakaa tehoa enemmän ulkorenkaalle kuin sisärenkaalle ja parantaa siten auton kiihtyvyyttä, kaarreajo-ominaisuuksia sekä etenemiskykyä haastavammissa olosuhteissa N-brändiä kunnioittaen.

5 mielenkiintoista ominaisuutta uudessa i20 N -mallissa

  1. Viisi ajotilaa
  2. Mekaaninen tasauspyörästön lukko (m‑LSD)
  3. Automaattinen välikaasu
  4. Säädettävä pakoputkisto
  5. Valmis radalle

N1  ja N2 -painikkeet muistipaikoilla sekä punainen rev matching -painike

Vaaleansinisiin N-painikkeisiin voi tallentaa mieluisat asetukset ja ajo-ohjelmat. Rev matching tukee nopeaa ja sulavaa vaihtamista optimoimalla moottorin kierrosluvun.

N-erikoisistuimet

Myös istuimet ovat radalle valmiit!

 

 

Suorituskykyä vaativaan ajoon

Uuden i20 N:n sydämenä sykkii nelisylinterinen 1,6-litrainen T-GDi-turbomoottori, jonka huipputeho on 204 hv ja maksimivääntö 275 Nm. Uutuus kiihtyy 0-100 km/h 6,7 sekunnissa. Moottorin jatkeena on 6-vaihteinen käsivaihteisto. Lisäksi i20 N on varustettu Hyundain N Grin Control -ohjausjärjestelmällä.

 

 

 

 

Vahvasti uudistunut i30 N

Uuden i30 N:n suorituskykyä ja ajo-omaisuuksia on kehitetty siten, että uutuus on nyt aiempaakin paremmin kaikenlaiseen ajoon soveltuva jokapäiväinen urheiluauto. Uusi i30 N perustuu edeltäjänsä menestyselementteihin. Sen lisäksi, että i30 N tarjoaa uutta tyyliä ja parannettuja ajo-ominaisuuksia, auto on varustettu entistä kevyemmillä, taotuilla 19 tuuman vanteilla. Keveys tehostaa auton hallittavuutta ja käsiteltävyyttä.

5 mielenkiintoista ominaisuutta uudessa i30 N -mallissa

  1. N DCT märkätyyppinen 8-vaihteinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto
  2. Kiihtyvyys nyt vain 5,4 s 0-100 km/h
  3. N Corner Carving -tasauspyörästö ja eLSD
  4. N Grin Shift – suorituskyvyn hetkellinen lisäys
  5. Valmis radalle

Tätä on odotettu – i30 N nyt automaattivaihteistolla

Uusi i30 N on varustettu märkätyyppisellä 8-vaihteisella kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla (N DCT) sekä edistyneillä kuljettajaa avustavilla tekniikoilla ja turvaominaisuuksilla. N DCT -vaihteiden vaihtosiivekkeet on sijoitettu ergonomisesti ohjauspyörän yhteyteen. Tätä pitää testata koeajossa! Varaa koeajo Hyundai-jälleenmyyjältäsi nyt.

Ota yhteyttä

 

 

 

Muista myös i30 Fastback N

Kuten edeltäjänsä, uusi i30 N on saatavana myös Fastback-korimallina. Ja mikä parasta ‒ sekä i30 N ja i30 Fastback N ovat saman hintaisia! Valinta on sinun.

 

Täysin uusi KONA N

Täysin uusi Hyundai Kona N on N-brändin ensimmäinen SUV-autosta rakennettu N-malli. Kona N tarjoaa voittavan yhdistelmän monipuolisuutta, kiihkeää kiihtyvyyttä, ketteryyttä ja kilparadoille rakennettuja ajo-ominaisuuksia.

5 mielenkiintoista ominaisuutta uudessa KONA N -mallissa

  1. N DCT märkätyyppinen 8-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto, N Power Shift (NPS), N Grin Shift (NGS)  ja  N Track Sense Shift (NTS)
  2. Viisi ajotilaa: Eco, Normal, Sport, N ja N Custom
  3. 10 mm pidempi ja ja 15 mm matalampi kuin muut Kona-mallit
  4. N Corner Carving -tasauspyörästö ja eLSD
  5. Luistoneston tila valintavissa syvästä lumesta mutaan

Kona N -mallin moottorina on 2,0-litran turboahdettu GDI-moottori, jonka jatkeena on uusi 8-vaihteinen märkätyyppinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto (N DCT). N DCT-vaihteisto on Hyundain 8DCT-vaihteistosta kehitetty versio. Vaihteistossa kytkimen komponentit ovat vaihteiston sisällä ja niiden jäähdyttämiseen käytetään öljyä. Tämä vähentää kitkaa, parantaa jäähdytystä ja mahdollistaa suuremman vääntömomentin käytön vaihteistolle. Välityssuhteiden ansiosta uusi vaihteisto takaa 2,0-litraisen T-GDi-moottorin yhteydessä parhaan mahdollisen suorituskyvyn.

Voimaa ja vääntöä

Voimalinja tuottaa 280 hevosvoiman maksimitehon ja 392 Nm:n edestä vääntöä. Ajamisen riemun voi maksimoida N Grin Shift -järjestelmän avulla, jolloin huipputeho nousee hetkellisesti 290 hevosvoimaan. Moottori tuottaa voimaa tasaisesti läpi koko kierrosalueen, ja se reagoi kaasupolkimen liikkeisiin viiveittä, tehostaa kiihtyvyyttä sekä samalla lisää ajomukavuutta maanteillä ja moottoriradoilla. Kona N -mallin huippunopeus on 240 km/h, ja se kiihtyy Launch Control -lähtöjärjestelmän avulla 0-100 km/h 5,5 sekunnissa.

N-tasolle uudelleen kalibroitu

Vaihtotapahtuma on entistä nopeampi ja N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) ja N Track Sense Shift (NTS) -toimintojen ansiosta ajaminen on entistä hauskempaa.

Pelikokemus tosielämässä

Kona N on varustettu uudella 10,25-tuumaisella infotainment-järjestelmällä sekä digitaalisella mittaristolla, joka N- tai Sport-ajotiloissa sisältää kilpa-ajomaisen heijastusnäytön (HUD), joka lisää ajon aikana videopeleistä tuttua ulottuvuutta. Uuden infotainment-järjestelmän N-tilan design tarjoaa pelimäisen kokemuksen digitalisoiduilla elementeillä, ja se välittää kuljettajalle kierrosaikapäivitykset ja N-ratakartan, joka muiden tietojen ohella auttaa kuljettajaa ennakoimaan tulevat suorat ja mutkat. Ajonautinnon maksimoimiseksi Kona N käyttää näkyviä ja helposti luettavia graafisia käyttöliittymiä, joiden tarjoamaa ajoinformaatiota kuljettaja voi seurata reaaliajassa.

Oletko odottanut N-malleja?

Turvavyöt kiiNNi, NähdääN piaN autokaupoilla!

Ota yhteyttä