Close

Hyundain brändiarvo ennätyslukemiin Interbrandin vuoden 2025 rankingissa

Hyundai Motor saavutti 24,6 miljardin dollarin brändiarvon, jolla se sijoittui 30. sijalle Interbrandin vuoden 2025 parhaiden globaalien brändien rankingissa. Sijoitus merkitsee Hyundaille 16 vuoden peräkkäistä kasvua. Ennätyksellinen liikevaihto, 100 miljoonan auton kumulatiivinen tuotanto ja merkittävät listautumisannit Intiassa vauhdittivat Hyundai Motorin globaalia liiketoimintaa vuonna 2024.

Hyundai Motor Company saavutti ennätyksellisen 24,6 miljardin dollarin brändiarvon ja sijoittui 30. sijalle Interbrandin vuoden 2025 parhaiden globaalien brändien rankingissa. Sijoitus tarkoittaa, että Hyundain brändiarvo on kasvanut 16 vuotta peräkkäin vuodesta 2010 lähtien ja 72 prosentin kasvua viimeisen viiden vuoden aikana. Hyundai on toista vuotta peräkkäin 30 parhaan globaalin brändin joukossa, autoalan yrityksistä Hyundai saavutti kuudennen sijan.

Hyundai Motorin nousu rankingissa viestii sen vahvasta taloustilanteesta, globaalista laajentumisesta ja jatkuvista investoinneista innovaatioihin.

”Hyundai Motor Company tuo markkinoille monipuolisia, asiakkaiden tarpeisiin vastaavia autoja ja laajentaa sähköauto- ja hybridimallien valikoimaansa. Hyundai rakentaa myös laajempaa globaalia fanikuntaa”, kertoo Interbrand Groupin globaali toimitusjohtaja Jihun Moon. ”Hyundai Motor vahvistaa kuluttajakontaktejaan Yhdysvaltojen ja Euroopan lisäksi myös kehittyvillä markkinoilla ja asemoi brändin vastuulliseen arvon ja tunnettuuden kasvuun.”

Globaalin liiketoiminnan kasvu epävarmuuden keskellä

Hyundai Motorin vahva brändiarvon kasvu vuonna 2024 perustuu useisiin merkittäviin saavutuksiin, jotka osoittavat sen joustavuuden ja globaalin vaikuttavuuden:

  • Ennätyksellinen liikevaihto: Hyundai Motor saavutti ennätyksellisen 175,2 biljoonan wonin liikevaihdon vuonna 2024, mikä merkitsee viiden peräkkäisen vuoden kasvua vuodesta 2020 lähtien. Hyundai säilytti myös vahvan 8,1 prosentin liikevoittomarginaalin.
  • 100 miljoonan auton merkkipaalu: Yhtiö saavutti vuonna 2024 kumulatiivisen 100 miljoonan auton tuotannon virstanpylvään – se on yksi autovalmistajista, joka on nopeimmin saavuttanut tämän merkkipaalun 57-vuotisessa historiassaan.
  • Merkittävä listautuminen Intian pörssiin: Hyundai Motor Companyn tytäryhtiö Hyundai Motor India Ltd. (HMIL) sai vuonna 2024 päätökseen Intian pörssihistorian suurimman listautumisen.
  • Strategiset investoinnit Yhdysvalloissa: Yhtiö vahvisti asemaansa Pohjois-Amerikassa laajentamalla investointejaan alueella.


Liikkuvuuden johtavan aseman vakiinnuttaminen

Hyundai Motorin pyrkii sähköajoneuvojen (EV) ja turvallisuuden uraauurtavilla edistysaskelilla globaalin liikkuvuusteollisuuden johtavaan asemaan. Vuonna 2025 yrityksen edistyksellinen maine vahvistui seuraavien merkittävien saavutusten ansiosta:

  • Palkittu mallisto: INSTER nimettiin World Car Awards -kilpailussa vuoden 2025 maailman parhaaksi sähköautoksi. Tunnustus oli Hyundaille neljäs peräkkäinen World Car Awards -kilpailuissa.
  • Parasta turvallisuutta: Lokakuussa 2025 seitsemän Hyundai-mallia sai IIHS-törmäystesteissä 2025 IIHS TOP SAFETY PICK+1 (TSP+) -luokituksen, mikä kertoo Hyundain sitoutumisesta matkustajien turvallisuuteen. Palkinto koskee Yhdysvaltain malleja.
  • Asiakastarpeiden täyttäminen: Hyundai laajensi sähköautovalikoimaansa lanseeraamalla IONIQ 9:n ja uuden NEXO-polttokennoauton, mikä laajentaa edelleen kuluttajille tarjolla olevia vaihtoehtoja.
  • Sähköautojen hankintakynnyksen kaventaminen: Hyundai vauhditti hybridiautojen globaalia myynnin kasvua korostamalla niiden merkitystä sähköautojen käyttöönoton alkuvaiheen haasteiden ratkaisemisessa.

Tulevaisuuden kasvun varmistaminen

Hyundai Motor investoi edistyneisiin teknologioihin. Näitä toimia ovat muun muassa:

  • HMGMA:n avaaminen: Hyundai Motor esitteli ensimmäisen ohjelmistopohjaisen tehtaan (software-defined factory, SDF), joka käyttää tekoälyä ja dataa hyödyntääkseen innovaatioita ja edistääkseen tehokkuutta valmistusprosesseissaan.
  • Pleos-ohjelmistobrändi: Yhtiö lanseerasi uuden liikkuvuusohjelmistoalustan ”Pleos”, joka luo perustan tulevaisuuden ohjelmistopohjaisten ajoneuvojen (software-defined vehicles, SDV) ekosysteemille.

Innovaatioilla ja investoinneilla luovaan brändikokemukseen

Hyundai Motor osoitti kykynsä tavoittaa globaali yleisö innovatiivisten kampanjoiden, sponsorointien ja asiakaskokemusten avulla:

  • Palkittua luovuutta: Yhtiö voitti viisi palkintoa vuoden 2025 Cannes Lions International Festival of Creativity -tapahtumassa erottuvista kampanjoistaan.
  • Globaali brändin rakentaminen: Hyundai vahvistaa brändinsä läsnäoloa 26-vuotisen FIFA-kumppanuuden lisäksi uusilla sponsorointisopimuksilla, kuten ASEAN Football Federation Hyundai Cupilla ja CONMEBOL Libertadoresilla, joka on Etelä-Amerikan arvostetuin jalkapalloseurojen kilpailu.

Interbrand

Vuosittain julkaistavassa globaalissa Interbrand-rankingissa arvioidaan maailman johtavia yrityksiä kolmen keskeisen tekijän perusteella: taloudellisen suorituskyvyn, brändin vaikutuksen asiakkaiden valintoihin sekä brändin vahvuuden tulevaisuuden kasvun edistämisessä. Vuonna 2025 Hyundai Motorin suorituskyky perustuu sen menestykseen globaalin liiketoiminnan kasvun vauhdittamisessa, liikkuvuuden johtavan aseman vahvistamisessa sekä luovien ja innovatiivisten brändikokemusten tarjoamisessa.