
Hyundai esittelee Concept THREE -sähköautokonseptin IAA Mobility 2025 -messuilla
- Hyundain sähköistymissuunnitelmaan kuuluu sähköisen version tarjoaminen jokaisesta mallista Euroopassa vuoteen 2027 mennessä sekä 21 sähköautomallin esittely maailmanlaajuisesti vuoteen 2030 mennessä.
- Hyundain vaikuttava IAA Mobility 2025 Münchenin keskustassa Open Space -alueella sijaitseva messuosasto on saanut inspiraationsa Hyundain Parametric Pixel -valoista. Esillä on koko Hyundain Euroopassa myytävä sähköautomallisto, sekä Concept THREE ja INSTEROID-konseptiautot ja täysin uusi IONIQ 6 N.
Hyundai Motor Company esittelee Concept THREE -mallin IAA Mobility 2025 -messuilla Münchenissä Saksassa. Kyseessä on ensimmäinen kompakti sähköautokonsepti IONIQ-alabrändin alla.
Uutuus osoittaa Hyundain sitoutumista sähköautojen tarjoamiseen nopeasti kehittyvillä globaaleilla markkinoilla, joilla painopiste on siirtymässä teknologisesta kehityksestä emotionaalisesti tyydyttäviin kokemuksiin.
IAA Mobility 2025 -messuilla Hyundai esittelee koko sähköautomallistonsa ja hahmottelee eurooppalaista sähköistämisstrategiaansa, vahvistaen edelläkävijän rooliaan Euroopan siirtymisessä puhtaaseen energiaan.
Concept THREE -konseptin maailman ensiesittely
Hyundain Concept THREE -konseptiauto saa IAA Mobility 2025 -messuilla maailman ensiesittelynsä. Concept THREE on innovatiivinen sähköautokonsepti ja edustaa seuraavaa askelta Hyundain sähköistymisprosessissa.
IONIQ-alabrändin ensimmäisenä kompaktina sähköautokonseptina Concept THREE tarkoittaa Hyundain malliston tulevaa laajentumista uuteen kokoluokkaan.

Kompaktien sähköautojen kysyntä on kasvanut Euroopassa voimakkaasti kaupungistumisen, kestävään kehitykseen liittyvän sääntelyn ja tilaa säästävien ratkaisujen kasvavan tarpeen vuoksi. Concept THREE osoittaa Hyundain vision vastata kysyntään.
Strategisen asemansa lisäksi Concept THREEn innovatiivinen muotoilu korostaa myös Hyundain sitoutumista merkityksellisiin, tunteita herättäviin kokemuksiin helposti saatavilla olevassa ja käytännöllisessä paketissa.
Hyundai odottaa Concept THREEn esittelyn aloittavan sen seuraavan muotoilun innovaatioiden luvun ja vahvistavan sen sähköisen malliston kilpailuasemaa.
– Paluu IAA Mobility -messuille neljän vuoden tauon jälkeen on meille merkkipaalu, ja tällainen tilaisuus ansaitsee merkkipaaluauton, sanoi Hyundai Motor Europen toimitusjohtaja Xavier Martinet.
– Concept THREE on Hyundain sähköistymisprosessin seuraava askel. Kompakteilla mitoillaan ja Art of Steel -muotoilukielellään se ilmentää visiotamme tarjota käytännöllistä, helposti saatavilla olevaa ja emotionaalisesti resonoivaa liikkuvuutta, Martinet jatkaa.
Design-kohokohdat
- Art of Steel muuntaa teräksen lujuuden ja muunneltavuuden veistoksellisen kauniiksi kieleksi. Hyundain edistyksellisistä terästeknologioista inspiraationsa saaneen materiaalin luonnollinen muovattavuus paljastaa virtaavat muodot ja tarkat linjat, jotka tuovat esiin teräksen erottuvan esteettisen laadun – voimakkaan, herkän ja ajattoman.
- Aero Hatch: Veistoksellinen kori muodostuu kolmesta päälinjasta, johon leikkaavat linjat lisäävät visuaalista jännitystä. Aero Hatch -profiili tuo kokonaisuuteen aerodynaamista ilmettä ja erottuvan kattolinjan. Pystysuora tavaratila korostaa urbaania monipuolisuutta.
- Parametric Pixel -valot: Parametric Pixel -valot ovat sekä Concept THREEn etu- että takaosassa. Pikselit ovat nyt ilmeikkäämpiä ja muodostavat jyrkän kulman, joka lisää syvyyttä ja visuaalista rytmiä koko muotoiluun.
- Materiaalilähtöinen muotoilu: Ulkopuoli heijastaa Hyundai Art of Steel -muotoilukieltä, jossa materiaali on inspiraation lähde. Sitruunanvärinen lasi ja siihen sopivat vanteet luovat eloisan yhteyden ulko- ja sisätilojen välille. Ohjaamo on pehmeissä keltaisen ja harmaan sävyissä, jotka leikittelevät vaihtelevilla tekstuureilla luoden rauhallisen mutta ilmeikkään tilan.
- Kalustettu tila: Sisätilan muotoilu luo lämpimän, intuitiivisen ja rauhoittavan ympäristön. Pehmeät muodot ja käyttäjäkeskeinen pohjaratkaisu luovat rauhallisuuden ja selkeyden tunteen.
- Mukautettava kokemus: Niin sanotut BYOL-widgetit (Bring Your Own Lifestyle) tarjoavat räätälöityjä kokemuksia, joiden avulla asiakkaat voivat muokata matkansa henkilökohtaiseksi.
- Mr. Pix: Koko autoon integroitu symbolinen hahmo herättää uteliaisuutta, iloa ja emotionaalista yhteyttä tarjoamalla leikkisää tarinankerrontaa ”piilotettujen yllätyksien” ja interaktiivisten designelementtien kautta.
- Kestävyys: Sisustuksessa on käytetty kestäviä materiaaleja, kuten merestä poistettuja tekstiilejä ja kevyttä alumiinivaahtoa. Nämä materiaalit korostavat Hyundain pitkän aikavälin tavoitetta vähentää ympäristövaikutuksia ja tarjota samalla ensiluokkaista designia.
Pituus | 4 287 mm |
---|---|
Leveys | 1 940 mm |
Korkeus | 1 428 mm |
Akseliväli | 2 722 mm |
Eurooppa on tärkeä markkina-alue Hyundain sähköistymisstrategiassa
Hyundai pitää Eurooppaa sähköautojen aikakauden innovaatiokeskuksena, jota ohjaavat sen monimuotoiset kulttuurit, edistykselliset ympäristöpolitiikat ja kaupunkikeskeiset liikkuvuustarpeet. Alueen kysyntä kompakteille, kestävälle ajoneuvoille asettaa Euroopan yrityksen globaalien sähköistymistavoitteiden keskiöön.

Hyundai Motorin sähköistämissuunnitelman keskeisiä elementtejä Euroopassa ovat:
- Laajennettu sähköautovalikoima: Jokaisesta mallista tarjotaan sähköistetty versio Euroopassa vuoteen 2027 mennessä ja vuoteen 2030 mennessä julkaistaan 21 globaalia sähköautomallia vastaamaan asiakkaiden monipuolisiin liikkuvuustarpeisiin.
- Vetyinnovaatioita: Edistetään vetypolttokennoteknologiaa tulevaisuuden liikkumisen puhtaana energiaratkaisuna.
- Kestävä valmistus: Siirrytään eurooppalaisissa tuotantolaitoksissa uusiutuvaan energiaan ja laajennetaan kierrätettyjen ja vastuullisten materiaalien käyttöä autojen suunnittelussa.
Hyundai IAA Mobility 2025 -messuilla
IAA Mobility -tapahtuma kerää yhteen 750 näytteilleasettajaa ja sinne odotetaan yli 500 000 kävijää 110 maasta. IAA Mobility on kehittynyt perinteisestä autonäyttelystä koko kaupungin kattavaksi tapahtumaksi, joka ulottuu München Messe -messuhalleista kaupungin keskustan avoimiin tiloihin ja mahdollistaa brändien aiempaakin sujuvamman kommunikoinnin suoraan kuluttajien kanssa.
Hyundai herättää huomiota IAA Open Space -tapahtumassa 58 metriä leveällä ja 7 metriä korkealla osastolla, joka sijaitsee Münchenin keskustassa Ludwigstraßella. Hyundai-autojen keskeisestä muotoiluelementistä Parametric Pixelistä inspiraationsa saanut osasto koostuu kuudesta jättimäisestä lasipikselistä. Osaston ulkoasu muistuttaa Hyundain sitoutumisesta innovaatioihin ja tunnepitoiseen muotoiluun ja luo muista erottuvan visuaalisen ilmeen.
Hyundain osastolla on esillä kattava sähköautomallisto, esillä on peräti seitsemän sähköautomallia: INSTER Cross, KONA Electric, IONIQ 5, IONIQ 6 N, IONIQ 9 sekä Concept THREE ja INSTEROID -konseptiautot.
Tapahtumassa on myös mahdollisuus koeajoihin. Tarjolla on yhdeksän mallia koeajoihin: INSTER, INSTER Cross, KONA Electric, IONIQ 5, IONIQ 5 N, IONIQ 6, IONIQ 9, TUCSON PHEV ja SANTA FE PHEV.
Kokemuksen täydentää Hyundai AddGear -näyttely, jossa esitellään ratkaisu joustavaan tavaroiden kiinnittämiseen ajoneuvossa ja jossa kävijät voivat kokeilla modulaarisia autotarvikkeita itse.
IAA Mobility 2025 -tapahtuma Münchenissä Saksassa on avoinna 9.-14.9.2025.