Close

Neste Rallin katsojaopas: EK4/9 Ässämäki 12,33 km, pe 27.7 klo 10.13 ja 17.22

Neste Ralliin Hyundai i20 R5 –autolla osallistuva Jari Huttunen ja hänen kartanlukijansa Antti Linnaketo arvioivat rallin reitin, jotta rallifaneille löytyisi mieluisat paikat kisan seuraamiselle.

EK4/9 Ässämäki 12,33 km perjantaina 27.7 klo 10.13 ja 17.22

0,0 – 0,9 km – Kiihdytys hyppysuoralle ja vauhdikas oikea

1,6 – 2,5 km – Vauhdilla yli nyppyjen, huima vasen, jossa tilaa ajaa leveää linjaa.

3,0 – 3,4 km – Hyppy ja nyppyoikea keventää

4,2 – 5,1 km – Ahdas oikea ja pitkä vasen ylös. Tiukka oikea kiristyy ja nyppy vähän oikealle

5,4 – 6,1 km –Nyppy ja oikea. Hypyt ja risteys vasen. Täys yli nypyn.

7,1 – 8,7 km – Pitkä oikea alamäkeen. Risteys oikealle ja heti perään vasemmalle.

9,4 – 10,9 km – Jouhea vasen rannassa. Nyppy pimennosta ja sumppuun menevä vasen.

11,2 km – Nyppyvasen ja puusilta. Vasen etuviistoristeys. Jatkuu jouheana maaliin asti.

Tutustu katsojaoppaaseen

Jari Huttusen ja Antti Linnakedon kommentit erikoiskokeesta:

 

 

 

Jari Huttunen: ”Tämä on minulle uutta, vaikka viime vuonna ajoimme osan erikoiskoetta nimellä Halinen – tosin silloinkin eri suuntaan. Videon perusteella on vaikea sanoa sen enempää tästä. Viime vuodesta muistan, että kiviä oli paljon tiellä. Joskus niiden yli voi ajaa surutta, mutta hereillä pitää täälläkin olla. ”

 

 

 

 

 

Antti Linnaketo: ”Alku on todella nopeaa ja maakiviäkin löytyy. Keventäviä paikkojakin riittää, samoin kuin kiviä, joita viime vuonna oli tällä osuudella paljon. Vielä loppuosallakin riittää herättäviä paikkoja. Tien luonne on melko samanlainen alusta loppuun.”

 

 

 

Kiuruveteläinen Jari Huttunen kuuluu kartturinsa Antti Linnakedon kanssa Hyundai Motor Sportin nuorten kuljettajien kehitysohjelmaan (HMDP). Ohjelman tarkoituksena on auttaa kuljettajalupauksia saavuttamaan täysi potentiaalinsa.

Huttunen ja Linnaketo toimivat kaudella 2018 myös Hyundai Motor Sportin testikuljettajina ja he ajavat WRC2 -luokassa, joka on toiseksi korkein rallin taso maailmassa WRC -luokan jälkeen. Parivaljakko kuulu Marcus Grönholmin GRX Management-tiimiin. Kaksikon yhteinen tavoite on ajaa aivan huipulla – MM-sarjan voitossa.

Toimittaja: Miika Wuorela

Kuvat: Hyundai Motorsport