Close

Neste Rallin katsojaopas: EK 21/23 Ruuhimäki 11,12 km, su 29.7. klo 9.38 ja klo 13.18 (Power Stage)

Neste Ralliin Hyundai i20 R5 –autolla osallistuva Jari Huttunen ja hänen kartanlukijansa Antti Linnaketo arvioivat rallin reitin, jotta rallifaneille löytyisi mieluisat paikat kisan seuraamiselle.

EK 21/23 Ruuhimäki 11,12 km, su 29.7. klo 9.38 ja klo 13.18 (Power Stage) 

0,6 – 1,2 km – Vauhdikkaat mutkat yli nyppyjen

1,4 – 2,4 km – Tiukka oikea kivinavetan taakse ja risteys oikealle, asfaltille

2,8 – 3,4 km – Risteys oikealle, soralle ja pyöreä, ahdas risteys oikealle

4,3 – 5,8 km – Tarkka jarrutus risteykseen vasemmalle ja vasen koivukujalle. Tarkka vasen ja pudottava oikea

7,2 – 8,6 km – Risteys oikealle, isolle tielle. Hypyt tarkalla ajolinjalla ja kiristyvä vasen

9,4 – 9,9 km – Isot hypyt ja tarkka risteys oikealle, pienemmälle tielle

10,2 km – Risteys oikealle ja vauhdikkaat mutkat soramontulla. Hieno maalihyppyri.

Tutustu katsojaoppaaseen

Jari Huttusen ja Antti Linnakedon kommentit erikoiskokeesta:

 

 

 

Jari Huttunen: ”Tämä on taas ihan oikea EK, eikä mikään muutaman kilometrin rykäisy. Suurin osa tästä on tuttua aiempien vuosien shakedownista. Lopussa vähän hypitään, ja erityisesti maalin hyppyriä odotan. Olen ymmärtänyt, että se kestää ajaa yli ihan nostamatta. Tähän on hyvä päättää ralli. ”

 

 

 

 

 

 

Antti Linnaketo: ”Risteyksiä ja hyppyjä riittää. Osa risteyksistä tulee nyppyjen takaa siten, ettei niitä oikein näe tarkasti. Isolla tiellä sitten hypitään kunnolla. Maalissakin on vielä hyppy, josta yleisö varmasti tykkää. ”

 

 

 

Kiuruveteläinen Jari Huttunen kuuluu kartturinsa Antti Linnakedon kanssa Hyundai Motor Sportin nuorten kuljettajien kehitysohjelmaan (HMDP). Ohjelman tarkoituksena on auttaa kuljettajalupauksia saavuttamaan täysi potentiaalinsa.

Huttunen ja Linnaketo toimivat kaudella 2018 myös Hyundai Motor Sportin testikuljettajina ja he ajavat WRC2 -luokassa, joka on toiseksi korkein rallin taso maailmassa WRC -luokan jälkeen. Parivaljakko kuulu Marcus Grönholmin GRX Management-tiimiin. Kaksikon yhteinen tavoite on ajaa aivan huipulla – MM-sarjan voitossa.

Toimittaja: Miika Wuorela

Kuvat: Hyundai Motorsport