Close

Hyundailla uskollisimmat asiakkaat

Powersin tutkimuksen mukaan Hyundai säilytti parhaiten asiakkaansa, kun he olivat ostamassa uutta autoa ja paransi asiakasuskollisuuttaan 64 prosenttiin v. 2011 (60 % v. 2010).
”Hyundain asiakasuskollisuus on luotu laajalla mallistolla. Myös tietoisuus Hyundain laadusta on noussut ja kiinnostus kasvanut”, arvioi tutkimusjohtaja Raffi Festekjian JD Powersilta.
Hyundain jälkeen sijoittuivat Ford ja Honda 60 prosentin asiakasuskollisuudella. Automerkkien keskimääräinen asiakasuskollisuus nousi 49 prosenttiin (48 % vuonna 2010).
Tutkimuksesta kävi ilmi, että laajalla mallistolla on suuri merkitys asiakkaiden säilyttämisessä. Kolmannes merkkiä vaihtaneista ei löytänyt entisestä merkistään sopivaa mallia. Muita syitä merkin vaihtamiseen olivat mm. liian kallis hinta tai kalliit käyttökustannukset.
Lisäksi tutkimus paljasti, että naiset ja nuoret vaihtavat herkimmin automerkkiä elämäntilanteensa mukaan. Hyundain lisäksi Honda, Kia ja Mercedes-Benz säilyttivät parhaiten naisasiakkaansa.
JD Powers and Associates tutki touko-syyskuussa 2011 automerkkien asiakasuskollisuutta USA:ssa. Tulos perustuu yli 117 000 uuden auton ostajan vastauksiin.

Linkki JP Powersin lehdistötiedotteeseen:
http://www.jdpower.com/news/pressRelease.aspx?ID=2012002

Microsoft Word - Customer Retention Study Final.doc