Close

Hyundai Frankfurtin autonäyttelyssä

Hyundai täydentää kaikkien aikojen nuorinta mallistoaan. Tällä hetkellä Hyundain vanhinkin malli Euroopassa on vain vajaan kahden vuoden ikäinen. Uutuudet ja tulevaisuuden visiot ovat esillä Frankfurtin autonäyttelyssä.

Uusi i20 Active -crossover urbaanin elämän seikkailuun

”Hyundai on ollut jo pitkään pioneeri crossover- ja SUV-rintamalla myymällä Euroopassa runsaat 1,2 miljoonaa autoa viimeisen 15 vuoden aikana. Uusi i20 Active antaa crossover- ja SUV-perheellemme yhä parempaa vauhtia. Lisäksi asiakkaamme voivat nyt valita tehokkaan uuden 1,0 T-GDI -moottorin, joka lisää i20-malliston kiinnostavuutta”, kommentoi Hyundai Motor Europen operatiivisten toimintojen johtaja Thomas A. Schmidt.

i20_Active_frankf_2015

i20_Active_interior_frankf_2015

Uusi kompakti i20 Active liittyy tilavan ja hienostuneen viisiovisen i20:n sekä urheilullisen ja yksilöllisen i20 Coupen seuraan. Uusi i20 Active saa crossover-olemuksensa uudistetun alustansa ansiosta. Alusta korottaa auton maavaraa 20 mm viisioviseen malliin verrattuna. Myös istuinten korkeutta on nostettu ja saatu aikaan verraton näkyvyys ulos sekä helppo kulku auton matkustamoon. Uuden i20 Activen -crossover-luonnetta korostavat myös yksilölliset etu- ja takapuskurit integroituine suojalevyineen, päällystetyt lokasuojan kaaret, kuten myös hopeanväriset kattokaiteet. Ratkaisut tuovat auton korille lisäsuojaa valtateiden ulkopuolella.

Uusi i20 Active täydentää i20-malliston ja tulee Euroopassa myyntiin vuoden 2016 alussa.

Kaksi uutta turbomoottoria

”Uusien pienten bensiinimoottoriemme edut ovat selkeät – ne ovat kompakteja, keveitä, ja polttoainetaloudellisia, silti joustavan tehokkaita tuottamaan asiakkaillemme heidän haluamansa voiman. Moottoreissa on saatu aikaan pienempi polttoaineen kulutus ja CO2-päästöjen väheneminen, ajomukavuus on kuitenkin säilytetty. Automme ovat taloudellisia ja samaan aikaan myös hauskoja ajettavia”, kertoo Hyundai Motor Europen teknisen suunnittelukeskuksen voimansiirrosta vastaava Dr. Michael Winkler.

Uusi Kappa 1,0 T-GDI on Hyundain ensimmäinen uuden sukupolven pienikokoinen turboahdettu bensiinimoottori. Kolmesylinterinen 998-kuutioinen moottori on kehitetty luotettavasta ja hyväksi koetusta Kappa 1,0 MPI –moottorista. Se on saanut uutta tekniikkaa, esimerkiksi polttoaineen suorasuihkutuksen sekä pienikokoisen turboahtimen.

Uusi 1,0-litrainen turboahdettu bensiinimoottori on saatavana kahdella eri tehoalueella ja tulee vaihtoehdoksi kaikkiin i20-korityyppeihin vuoden 2016 aikana. 100-hevosvoimainen versio on viritetty mahdollisimman energiatehokasta polttoaineen kulutusta ajatellen, kun 120-hevosvoimainen taas tarjoaa parhaan yhdistelmän taloudellisuuden ja tehokkuuden välillä.

Uuden sukupolven moottori on myös nelisylinterinen, 1353-kuutioinen ja turboahdettu 1,4-litrainen T-GDI. Uusittu moottori kehittää turboahtimen ansiosta nopeamman vastaavuuden kaasuun jo matalilla vääntöalueilla. Moottori on keventynyt edeltäjästään Gamma 1,4 MPI -moottorista 14 kiloa ja se myös tuottaa enemmän tehoa ja voimaa. Huipputeho on 140 hv ja vääntö 242 Nm.

Uudistunut Santa Fe – jalostunut ja innovatiivinen SUV-malli

”Uuden Santa Fen tärkeät parannukset korostavat sen visuaalisia ja urheilullisia ominaisuuksia. Auton suosio Euroopassa kertoo, että SUV-asiakkaat näkevät mallin silmää miellyttävänä ja hienostuneena lifestyle-autona. Santa Fen uudistukset täydentävät brändimielikuvaamme ja jatkavat sitä muutosta, millaisena eurooppalaiset asiakkaamme kokevat Hyundai-brändin”, kertoo Hyundai Motor Europen tuoteyksikön vastaava johtaja Raf van Nuffel.

Santa_Fe_2015_frankf

Suosittu Santa Fe on pitkäaikaisin malli Hyundain eurooppalaisessa SUV-mallistossa. Ensiesittelystään saakka Santa Fe on ollut Hyundain SUV-malliston lippulaiva, jonka ansiosta Hyundain SUV-myynti Euroopassa on noussut 1,2 miljoonaan myytyyn autoon.

Hyundain muotoilun tuoreimmat piirteet ja avainelementit näkyvät uudessa Santa Fe -mallissa, kuten Hyundain kuusikulmainen kromilla viimeistelty etusäleikkö. Hienostunut sisätilojen muotoilu ihastuttaa ja uudet materiaalit korostavat Santa Fen asemaa SUV-malliston kärjessä. Auton nykyaikaista mielikuvaa korostavat myös muotoilun ja käytännöllisyyden yhdistyminen.

Uudistuneessa Santa Fessä esitellään laaja valikoima aktiivisen turvallisuuden ja mukavuuden toimintoja, mm. automaattinen hätäjarrutus, risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä, mukautuva vakionopeudensäädin, kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, kaistanvaihtoavustin sekä kaukovaloassistentti. Autossa on myös uusi ja innovatiivinen Around View Monitor -järjestelmä, johon kuuluu useita strategisesti sijoitettuja kameroita, niiden avulla kuljettajalla on täydellinen 360-asteen näkymä autostaan.

Uusi Santa Fe on varustettu Hyundai kolmannen sukupolven Euro6 normit täyttävillä 2,0 ja 2,2 CRDi-dieselmoottoreilla tai 2,4 litraisella bensiinimoottorilla.

Vision G coupe – tulevaisuuden muotoilua ja tekniikkaa

”Konsepti muotoiltiin Hyundain suunnittelukeskusten yhteistyönä. Keskukset sijaitsevat eri puolilla maailmaa. Toimintaa johti Yhdysvalloissa sijaitseva tiimi. Auton muotoilu on meidän tulkintamme ideoista, jotka haluamme puhaltaa kaikkiin Hyundai-autoihin”, kertoo Hyundai Motor Companyn suunnittelusta vastaava johtaja Peter Schreyer.

Vision_G_Coupe_Consept_frankf_2015

Vision G-Coupe -konsepti on tarkoituksella minimalistinen, sen koosta ja dramaattisista linjoista huolimatta. Konseptin ulkomuotoa on korostettu pitkällä konepellillä, korkealla vyötärölinjalla ja vahvan vaikutelman tuovalla ohjaamolla. ”Pidimme mielessämme, että auton täytyy puhutella enemmän omistajaa kuin satunnaisia katsojia, näin Vision G-Coupe tulee esiin dynaamisena ja vakaana”, kertoo Yhdysvalloissa sijaitsevan Hyundain suunnittelukeskuksen johtaja Christopher Chapman.

Vision_G_Coupe_consept_int_frankt_2015

Ei räikeitä yksityiskohtia, vain elegantteja linjoja ja viimeistelyä. Vision G-Coupe –konseptin tavoitteena on tuottaa asiakkaalle suurin mahdollinen mukavuus ja nautinto. Auton merkittävimpiä innovatiivisia toimintoja ohjaa keskuspaneelissa oleva ”Remote Wheel” -kaukosäädin ja laaja näyttöruutu. Ergonomisesti muotoiltu kosketuslevy mahdollistaa intuitiivisen ja interaktiivisen kosketusliikkeen, ja se myös minimoi kuljettajalle aiheutuvat häiriötekijät.

Vision G-Coupen sydämenä on palkittu 5,0-litrainen Tau V8-moottori, joka tuottaa 420 hv (6000r/min) ja 383 Nm:n väännön (5000 r/min). Tau V8 -moottoriperhe on nimitetty Wardsin arvostetulle “Maailman kymmenen parasta moottoria” listalle kolme kertaa.