Tutustu uuteen ladattavaan IONIQ plug-in -malliin

  • Täysin sähköinen toimintamatka ja bensiinin joustavuus
  • Näyttäviä uusia muotoiluelementtejä
  • Paljon kuljettajaa avustavaa huipputeknologiaa

Kahden maailman parhaat puolet. Uudistunut muotoilu sekä edistyneet kuljettajaa avustavat järjestelmät ja aktiivisen turvallisuuden järjestelmät takaavat, että uusi IONIQ Plug-In Hybrid on parempi kuin koskaan. Aja pelkällä sähköllä. Kun toimintamatka pelkällä sähköllä päättyy, voit jatkaa ajamista hybridinä bensiinimoottorilla ja kytkeä auton latausasemaan, kun pääset perille.

VARAA KOEAJO

 

Ulkoasu

Virtaviivaista tyyliä

Uuden IONIQ Plug-In Hybridin sulavia linjoja on päivitetty uusilla yksityiskohdilla. Maksimaalista suorituskykyä ja pientä ilmanvastusta silmällä pitäen kehitetty uusi IONIQ  Plug-In Hybrid on yksi markkinoiden aerodynaamisimmista autoista, sen ilmanvastuskerroin on vain 0,24. Ilmanvastus ja päästöt on minimoitu virtaviivaisten muotojen ja innovatiivisen teknologian avulla.

Aerodynamiikkaa ja uudet valot

Uudet kaksois-led-ajovalot tuovat lisätyyliä ja näkyvyyttä. Uudet valot parantavat turvallisuutta lisäämällä näkyvyyttä pimeällä ja korostavat auton keulan entistä dynaamisempaa ilmettä. Style-varustetasossa kaksois-led-ajovalot ovat vakiovaruste, Comfort-varustetasoon ne saa lisävarusteena.

IONIQ Plug-In Hybridissä eleganttia vyötärölinjaa korostaa nyt hopeanvärinen koristelista, joka tekee auton hienostuneesta siluetista aikaisempaakin linjakkaamman. Uudet 16-tuumaiset kevytmetallivanteet on suunniteltu erityisesti uutuutta varten.

IONIQ Plug-In Hybridin takavalokuvio on uusittu. Uudelleen muotoillut takavaloryhmät tekevät vaikutuksen – niin yöllä kuin päivälläkin.

Sisätilat

Tilavat ja hienostuneet sisätilat

IONIQ Plug-In Hybridin uudistuneet sisätilat ovat puhdaslinjaiset, tilavat ja täynnä uusia ominaisuuksia. IONIQ Plug-In Hybrid on käytännöllinen 5-paikkainen sedan, joka tarjoaa huippuluokan mukavuutta ja erinomaiset yhteydet ilman kompromisseja. Sisätiloissa on hyödynnetty ympäristöystävällisiä muovi- ja luonnonmateriaaleja, kuten orgaanista sokeriruokoa ja vulkaanista kiveä.

Istuimet – valinnanvaraa joka makuun

Mukavat istuimet on verhoiltu laadukkaalla kulutusta kestävällä kankaalla. Molemmissa etuistuimissa on korkeudensäätö ja kuljettajan istuimessa sähköinen ristiselätuensäätö. Ylellisen mukava kahdeksaan suuntaan sähköisesti säätyvä kuljettajan istuin kaksisuuntaisella ristiseläntuella on tilattavissa lisävarusteena Style-varustetasoon. Lisävarusteena on saatavana myös integroidulla muistitoiminnolla varustettu istuin, joka tallentaa kahden kuljettajan istuin- ja peilisäädöt. Kuljettajakohtaiset asetukset säädetään automaattisesti napinpainalluksella. Suhteessa 60:40 taittuva takaistuimen selkänoja on vakiovaruste. Style-varustetasossa takapenkin reunapaikoilla on istuinlämmitys vakiovarusteena.

Comfort- ja Style-varustetasoissa on vakiovarusteena tummanharmaa Fossil Grey -kangasverhoilu. Style-varustetasoon saa lisävarusteena myös tuuleteut, perforoidut nahkaverhoillut istuimet. Nahkaverhoilun värivaihtoehtoja ovat Fossil Grey, kaksisävyinen harmaa Shale Grey ja punaruskea Red Umber.

Kojelauta

Kojelauta on muotoiltu kokonaan uudelleen. Tumman kromin sävyinen koristeviiva korostaa leveyden ja tilan tuntua. Mittaristokuvun korkealaatuinen keinonahkaverhoilu lisää tyylikkyyttä entisestään. Style-varustetason miellyttävää tunnelmaa vahvistaa kojelaudan ja keskikonsolin sininen led-valaistus.

Lämmitettävän ohjauspyörän säätimet on sijoitettu ergonomisesti, joten auton järjestelmiä on mahdollista hallita myös ajon aikana turvallisuudesta tinkimättä.

7-tuumainen ajotilan mukaan muuttuva virtuaalimittaristo

Täysin uusi digitaalinen mittaristo koostuu Style-varustetasossa 7-tuumaisesta suuren resoluution nestekidenäytöstä ja kahdesta pyöreästä tunnelmavalosta. Näytön tyyli ja väri muuttuvat sen mukaan, onko ajotilaksi valittu ECO vai SPORT. Suuressa digitaalisessa värinäytössä näkyy runsaasti erilaisia ajotietoja, kuten ajonopeutta, polttoaineenkulutusta, hybridijärjestelmän energiavirtaa ja akun varaustilaa koskevia tietoja. Comfort-varustetasossa infonäytön koko on 4,2″.

Tyylikäs ilmastoinnin ohjauspaneeli

Keskikonsoli on uudistuessaan saanut teknisemmän ilmeen. Ilmastoinnin helppokäyttöiset hipaisukytkimet korostavat puhdaslinjaista ja hienostunutta vaikutelmaa.

 

10,25-tuumainen kosketusnäyttö

Uudistetun ohjaamon elegantiksi keskipisteeksi on saatavana uusi 10,25-tuumainen audio-navigointijärjestelmä. Näyttö kuuluu Navigation Pack -varustepakettiin. Valikot ja navigoinnin puheohjaus ovat suomeksi.

Infinity Premium -äänentoistojärjestelmä

Infinity Premium -äänentoistojärjestelmän seitsemän kaiutinta, erilllinen subwoofer ja vahvistin tekevät ajomatkasta henkeäsalpaavan musiikkielämyksen.

8″ kosketusnäyttö

Uusi 8″ LCD -kosketusnäyttö on vakiovarusteena uudessa IONIQ Plug-In Hybridissä. Näytölle voi peilata älypuhelimen sovelluksia Android Auton tai Apple CarPlayn kautta, ja käyttää puhelinta esimerkiksi navigoimiseen turvallisemmin, kun reittiopastus on puhelimen sijaan auton näytöllä. Auton näytöllä käytettäviä puhelimen sovelluksia ovat navigoinnin lisäksi mm. Spotify ja WhatsApp.

eCall-järjestelmä

Onnettomuuden sattuessa eCall ilmoittaa hätäkeskukseen auton sijainnin, nopeuden ja suunnan tapahtumahetkellä, ja auton valmistenumeron. Näillä tiedoilla oikea apu saadaan nopeasti perille. eCall aktivoituu automaattisesti turvatyynyjen ohjausjärjestelmän antamasta signaalista. eCall-järjestelmän voi aktivoida myös painamalla SOS-painiketta.

 

 

Lataus

Joustava lataaminen

Ladattava hybridi – IONIQ Plug-In Hybrid tarjoaa useita erilaisia latausvaihtoehtoja latauspaikan mukaan. Akun lataaminen tyhjästä täyteen kestää lataustavasta riippuen 2- 4 tuntia. Auton mukana toimitetaan tilapäiseen käyttöön tarkoitettu sukopistorasiaan sopiva latauskaapeli.

Kaupunkiajossa toimintamatka pelkällä sähköllä voi olla jopa 66 km, maantieajossa 52 km.

Tekniikka

Suorituskykyinen ladattava hybridi

Uudessa IONIQ Plug-In Hybridissä on 44,5 kW:n akkukäyttöinen sähkömoottori ja 1,6 bensiinimoottori suorasuihkutuksella. Yhdessä ne tuottavat 141 hv:n tehon ja 265 Nm:n väännön. Kun tähän dynaamiseen yhdistelmään lisätään pehmeästi vaihtava kaksoiskytkinvaihteisto ja kevyt mutta erittäin luja korirakenne, ajaminen on elämys.

Kappa 1.6L -Atkinson-GDI-bensiinimoottori

1,6-litrainen suorasuihkutusmoottori tuottaa 105 hv:n tehon luokkansa johtavalla energiatehokkuudella. Bensiinin suorasuihkutus hyödyntää tehokkaasti jokaisen polttoainepisaran.

6-vaihteinen DCT

IONIQ Plug-In Hybridin innovatiivinen automatisoitu kaksoiskytkinvaihteisto (DCT, Dual Clutch Transmission) tekee ajokokemuksesta todella tasaisen ja nautittavan. Vaihteistossa on erilliset kytkimet parittomille ja parillisille vaihteille. Tämä takaa nopeamman vasteen ja erinomaisen ajotuntuman.

43,5 kW:n sähkömoottori

Nauti sähköisestä kiihtyvyydestä. 43,5 kW:n sähkömoottori tarjoaa erinomaisen väännön ja tehokkuuden. Sen kiihtyvyys on vakuuttavaa heti liikkeelle lähdettäessä.

Litiumionipolymeeriakku

Tehokkaan 8,9 kWh:n litiumionipolymeeriakun erinomaiset lataus- ja purkuominaisuudet maksimoivat sekä sähköllä ajamisen että energian talteenoton regeneratiivisella jarrutuksella. Akku on sijoitettu istuinten alle, joten auton painopiste on poikkeuksellisen alhaalla, joka parantaa ketteryyttä huomattavasti ja tekee ajamisesta erittäin hauskaa.

Energiavirta

Uudella IONIQ Plug-In Hybridillä voi ajaa pelkällä akun tuottamalla sähkömoottorilla. Sillä voi ajaa myös hybridinä, jolloin auto käyttää ajotilanteen mukaan bensiini- tai sähkömoottoria kuljettajan edes huomaamatta muutosta voimanlähteessä. Regeneratiivinen jarrutusjärjestelmä lataa akkua hidastamalla auton vauhtia sähkömoottorilla. Sähkömoottori käyttää akkuun varastoitua energiaa kiihdytyksessä sekä ajettaessa ylämäessä ja hitaalla nopeudella.

Kaksi eri ajotilaa: ECO ja Sport

Voit yhdellä painikkeen painalluksella valita mieleisesi kahdesta ajotilasta: ECO tai Sport. Virtuaalimittariston tyyli ja väri muuttuvat valitun ajotilan mukaan. Valittu ajotila vaikuttaa auton luonteeseen, eron huomaat välittömästi. Sport-tilassa kaksoiskytkinvaihteiston vaihtotapa on dynaamisempi: kierrosnopeus nousee korkeammaksi ja pienempi vaihde pysyy pitempään kytkettynä, joten ajamiseen tulee välittömämpi tuntu. Myös ohjaustehostimen toiminta muuttuu: ohjauspyörän vastus kasvaa ja ohjaus muuttuu hieman raskaampaan eli urheilullisempaan suuntaan. ECO-tilassa painopiste on taloudellisuudessa, joten vaihteet vaihtuvat aikaisemmin ja ohjaustuntuma on kevyempi.

Vaihteiden vaihto ja regeneratiivisen jarrutuksen säätö suoraan ohjauspyörästä

Säädettävä regeneratiivinen jarrutusjärjestelmä lataa akkua hyödyntämällä sähkömoottoria auton vauhdin hidastamiseen. Kuljettaja voi säätää regeneratiivisen jarrutuksen tasoa helposti ohjauspyörän takana olevilla siivekkeillä. Valittavissa on neljä eri tasoa, joista jokaisessa hidastuvuus ja akun lataustaso muuttuvat hieman. Mitä tehokkaampi taso on valittu, sitä voimakkaammin auton nopeus hidastuu, kun jalka nostetaan kaasupolkimelta.

Energiavirtaa kuvaava animaatio

Polttoainetta säästävä ja päästöjä pienentävä ECO-DAS

IONIQ Plug-In hybridin erinomaista polttoainetehokkuutta ja alhaisia hiilidioksidipäästöjä tukee ECO Driving Assistant System -järjestelmä (ECO-DAS). Kun navigointijärjestelmään syötetään uusi reitti, tämä ennakoiva energianhallintajärjestelmä analysoi reitin ja määrittää topografiatietojen perusteella optimaalisen akku- ja polttomoottorikäytön yhdistelmän reittiä varten. Coasting Guide -toiminto ilmoittaa kuljettajalle, kun ajotilanne edellyttää hidastamista polttoaineenkulutuksen pienentämiseksi. Järjestelmä on osa lisävarusteena saatavaa Navigation PAck -varustepakettia.

Ylämäen ennakointi

Kun reitillä on odotettavissa ylämäkiä ja akun varaus on alhainen, IONIQ Plug-In Hybrid lisää polttomoottorin toimintaa hienoisesti akun lataamiseksi etukäteen ennen reitin ylämäkiosuutta. Näin varmistetaan, että sähkömoottori voi avustaa ylämäessä, joka optimoi polttoainetehokkuuden.

Alamäen ennakointi

Jos akun varaus on riittävä, IONIQ Plug-In Hybrid minimoi polttoaineenkulutuksen lisäämällä sähkömoottorin tehoa ennen alamäkeen ajamista. Sähköenergia kerätään takaisin alamäessä regeneratiivisella jarrutuksella.

Coasting Guide

Coasting Guide analysoi reittitiedot navigointijärjestelmästä ja ilmoittaa , kun tilanne edellyttää toimia kuljettajalta. Kyseessä voi olla suunnan muuttaminen tai poistuminen moottoritieltä. Mittaristossa näkyvä tunnus ja äänimerkki kertovat kuljettajalle, että hän voi nostaa jalan kaasupolkimelta. Tavoitteena on vähentää polttoaineenkulutusta entisestään.

Säädettävä regeneratiivinen jarrutusjärjestelmä

Säädettävä regeneratiivinen jarrutusjärjestelmä lataa akkua hyödyntämällä sähkömoottoria auton vauhdin hidastamiseen. Kuljettaja voi säätää regeneratiivisen jarrutuksen tasoa helposti ohjauspyörän takana olevilla siivekkeillä. Valittavissa on neljä eri tasoa, joista jokaisessa hidastuvuus ja akun lataustaso muuttuvat hieman. Mitä tehokkaampi taso on valittu, sitä voimakkaammin auton nopeus hidastuu, kun jalka nostetaan kaasupolkimelta.

Turvallisuus

Hyundai SmartSense

IONIQ Plug-In Hybridissä on Hyundain uusin, kuljettajaa avustava huippuluokan aktiivinen SmartSense-turvallisuusteknologia, joka parantaa turvallisuutta ja antaa mielenrauhaa.

Älykäs vakionopeudensäädin Stop & Go-toiminnolla (SCC ja S&G)

Älykäs vakionopeudensäädin (SCC, Smart Cruise Control) parantaa turvallisuutta ja tekee ajamisesta rentouttavampaa säilyttämällä asetetun etäisyyden edellä ajavaan autoon ja pienentämällä tai suurentamalla ajonopeutta liikenneolosuhteiden mukaan. Pysähtelevässä liikennevirrassa älykäs vakionopeudensäädin palauttaa asetetun etäisyyden pysähdyksen jälkeen käynnistämällä moottorin uudelleen, kun edellä oleva ajoneuvo lähtee liikkeelle ja kuljettaja napauttaa kaasupoljinta jalalla (S&G, Stop & Go).

Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden tunnistuksella (FCA)

FCA on edistynyt aktiivinen turvallisuustoiminto, joka varoittaa kuljettajaa hätätilanteissa ja jarruttaa tarvittaessa automaattisesti. Etututkaa ja kamera-antureita käyttävä FCA (Forward Collision-Avoidance Assist with Pedestrian and Cyclist Detection) toimii kolmessa vaiheessa. Järjestelmä varoittaa ensin kuljettajaa visuaalisesti ja äänimerkein, lisää sitten jarrutusvoimaa törmäysvaaran mukaan ja jarruttaa lopulta täydellä voimalla törmäyksen välttämiseksi tai vaurioiden minimoimiseksi silloin, kun törmäystä ei voida välttää. Järjestelmä aktivoituu, kun nopeus ylittää 8 km/h ja havaitaan ajoneuvo, jalankulkija tai pyöräilijä.

Kaistallapysymisavustin (LFA)

IONIQ Plug-In Hybridissä on kaistallapysymisavustin (LFA, Lane Following Assist). Aktivoituna ollessaan se pitää auton keskellä ajokaistaa, kun nopeus on 0–150 km/h. Kaistallapysymisavustin on osa lisävarusteena saatavaa Safety Packia, johon kuuluvat myös katvealueen varoitusjärjestelmä (BCW) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä (RCCW).

Kaistallapitoavustin (LKA)

Kaista-avustin (LKA, Lane Keeping Assist) tarkkailee tien reunaviivoja. Jos auto on ohjautumassa pois kaistalta, järjestelmä varoittaa kuljettajaa ja voi tarvittaessa tehdä korjaavan ohjausliikkeen auton palauttamiseksi takaisin ajolinjalle.

Katvealueen varoitusjärjestelmä (BCW) kaistanvaihtoavustimella

Katvealueen varoitusjärjestelmä (BCW, Blind-spot Collision Warning) valvoo takakulmia tutkan avulla ja sytyttää varoitusvalon ulkopeiliin, jos se havaitsee toisen ajoneuvon. Jos kaistanvaihtotilanteessa havaitaan ajoneuvo, kuuluu äänimerkki kuljettajan laittaessa suuntavilkut päälle. Katvealueen varoitusjärjestelmä on osa lisävarusteena saatavaa Safety Packia, johon kuuluvat myös kaistallapysymisavustin (LFA) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä (RCCW).

Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä (RCCW)

Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä (RCCW, Rear Cross-traffic Collision Warning) pienentää riskiä törmätä lähestyvään kohteeseen, kun kuljettaja peruuttaa paikassa, jossa on huono näkyvyys. RCCW tarkastaa tutkan avulla 180 asteen alueen auton takana risteävän liikenteen varalta ja varoittaa kuljettajaa visuaalisesti ja äänimerkein. Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä on osa lisävarusteena saatavaa Safety Packia, johon kuuluvat myös kaistallapysymisavustin (LFA) ja katvealueen varoitusjärjestelmä (BCW).

Älykäs nopeusrajoitusvaroitin (ISLW)

Älykäs nopeusrajoitusvaroitin (ISLW, Intelligent Speed Limit Warning) tunnistaa tien nopeusrajoitusmerkit etukameran ja navigointijärjestelmän avulla ja näyttää nopeusrajoituksen ja ohituskiellot reaaliaikaisesti. Tiedot näytetään sekä navigointijärjestelmän näytössä että mittaristossa.

Mukavuus

Kätevä, miellyttävä ja yhteydessä

Nauti saumattomista yhteyksistä ja helpottavasta innovatiivisesta teknologiasta. Uusi IONIQ Plug-In Hybrid tekee jokaisesta ajomatkasta nautinnon. Saatavissa on laaja valikoima fiksuja ominaisuuksia ja järjestelmiä, jotka lisäävät autossa matkustajien mukavuutta.

Langaton lataus

Lataa älypuhelimesi helposti. Kätevästi vaihteenvalitsimen edessä keskikonsolissa sijaitsevan langattoman latausalustan avulla lataat helposti Qi-yhteensopivan älypuhelimen ilman johtoja. Langaton lataus on Style-varustetasossa vakiovarusteena.

Taustakamera (DRM)

Taustapeilin tarjoama näkyvyys on usein rajallinen. Myös takapenkillä istuvat matkustajat saattavat peittää näkymän taakse. Uuden DRM-järjestelmän (Driving Rear-View Monitor) kamera antaa tarkan kuvan siitä, mitä auton takana tapahtuu. Tämä parantaa turvallisuutta ja ajomukavuutta.

eCall-hätäpuhelujärjestelmä tuo lisäturvaa

IONIQ Plug-In Hybrid soittaa automaattisesti apua paikalle, jos tapahtuu onnettomuus jossa turvatyynyt laukeavat. Hätäapua on mahdollista saada ympäri vuorokauden myös SOS-painiketta painamalla, jolloin järjestelmä avaa puheyhteyden hätäkeskukseen.

Rajatonta mielenrauhaa

Mielenrauha vakiovarusteena: IONIQ Plug-In Hybridissä on sama kattava takuu kuin muissakin Hyundain henkilöautoissa ja lisäksi laajennettu takuu korkeajänniteakulle.

7 vuoden takuu ilman kilometrirajaa

Kuten kaikki Hyundait, myös uusi IONIQ Plug-In Hybrid on suunniteltu korkeimpien mahdollisten laatustandardien mukaan. Varmistamme laadun seitsemän vuoden takuulla ilman kilometrirajaa, joten voit iloita elämästä autostasi huolehtimatta. Nauti mielenrauhasta, jonka yksi alan parhaista takuista sinulle tarjoaa – vakiovarusteena.

8 vuoden litiumionipolymeeriakun takuu

Lisäksi IONIQ Plug-In Hybridin tehokkaan litiumionipolymeeriakun takuu* on kahdeksan vuotta tai 200 000 kilometriä riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin.