Hyundain filosofia, arvot ja visio määrittävät yhtiön sitoutumisen kestävään kasvuun ja taloudellisten ja sosiaalisten velvotteiden täyttämiseen maailman kansalaisena.

Hyundain arvot

Hyundai haluaa olla enemmän kuin tavallinen autovalmistaja: asiakkaidensa elinikäinen kumppani rakentamassa yhdessä parempaa tulevaisuutta.

img_core_values_customer  Asiakas

Hyundai edistää asiakaslähtöistä yrityskulttuuria tarjoamalla parasta laatua ja moitteetonta palvelua. Kaikki ponnistelut on suunnattu asiakkaisiin.

img_core_values_challenge  Haaste

Hyundai tarttuu jokaiseen tilaisuuteen haastaa itsensä ja luottaa tavoitteiden saavuttamiseen järkkymättömällä innolla ja kekseliäisyydellä.

img_core_values_collaboration  Yhteistyö

Hyundain jatkuva vuorovaikutus ja yhteistyö liikekumppaneidensa kanssa synnyttävät yhteenkuuluvuutta, jonka suojissa syntyy synergiaetuja.

img_core_values_people  Henkilöstö

Hyundai uskoo, että organisaation tulevaisuus rakentuu yksittäisten työntekijöiden innostukselle ja osaamiselle. Yhtiö auttaa työntekijöitään kehittämään potentiaaliaan ja ylläpitää lahjakkuutta ja osaamista arvostavaa yrityskulttuuria.

img_core_values_globality  Kansainvälisyys

Hyundai kunnioittaa erilaisten kulttuurien ja tapojen moninaisuutta, haluaa tulla maailman parhaaksi omalla alueellaan sekä pyrkii tulemaan arvostetuksi, globaaliksi yrityskansalaiseksi.

Hyundai Motor Company perustettiin vuonna 1967. Siitä on kasvanut maailman viidenneksi suurin autovalmistaja. Sillä on yli 50 autoihin liittyvää tytär- ja sisaryhtiötä. Hyundai Motor Companyn ensimmäinen, omavalmisteinen vientiauto vuonna 1976 oli Pony, nyt Hyundain vienti on vuosittain yli neljä miljoona korkealaatuista henkilöautoa, maasturia, kuorma-autoa ja bussia.

Hyundai-autojen myynnin kehitys

1000 kpl 2016 2015 2014 2013 2012 2010 2008
Koreassa 659 714    684    641 1 903 1 726 1 670
Muualla maailmassa 4 201 4 251 4 278 4 092 2 499 1 882 1 113
Yhteensä 4 860 4 964 4 961 4 730 4 402 3 608 2 783
Muutos % – 2,1 %  +0 + 4,8 + 7,3 + 8,6 + 16,3 + 7,0

Hyundai maailmalla

Hyundai työllistää yli 100 000 henkilöä eri puolilla maailmaa ja toteuttaa uutta globaalia politiikkaa, joka tähtää paikallistamiseen. Politiikkaan kuuluu, että tuotekehitys, muotoilu, myynti, markkinointi ja asiakaspalvelu vastaavat yhtä hyvin paikallisten asiakkaiden mieltymyksiä kuin maailmanlaajuisia markkinoita.
Hyundailla on seitsemän tehdasta Korean ulkopuolella: USA:ssa, Intiassa, Kiinassa, Turkissa, Tsekin tasavallassa, Venäjällä ja Brasiliassa.

Hyundai Euroopassa

Hyundai perusti Saksaan teknisen keskuksen vuonna 2003. Tsekin tasavaltaan avattiin vuonna 2009 tuotantolaitos, jonka kapasiteetti oli 300 000 autoa vuodessa.
Vuonna 2013 Hyundai Motor Company investoi Euroopan toimintoihinsa yli 500 miljoonaa euroa avaamalla testikeskuksen legendaarisella Nürnburgringillä ja moottoriurheilukeskuksen Alzenaussa, laajentamalla pääkonttoriaan Frankfurtin lähellä ja  lisäämällä Turkin tehtaan tuotantokapasiteettia, mikä on nyt Euroopassa  500 000 autoa.

Vuonna 2016 tammi-marraskuussa uusia Hyundai-autoja rekisteröitiin Euroopassa  460 703 kappaletta. Euroopassa myydyistä Hyundai-malleista 90 % on suunniteltu ja kehitetty Euroopassa ja valmistettu Hyundain tehtailla Tsekin tasavallassa ja Turkissa.

Korean tuotanto

Hyundailla on Koreassa kolme tehdasta, joiden yhteenlaskeettu tuotantokapasiteetti on noin 1,86 miljoonaa autoa vuodessa. Tehtaat sijaiatsevat Ulsanissa, Asanissa ja Jeonjussa.
Ulsanin tehdas on Hyundain päätehdas ja maailman suurin autotehdas. Mammuttikokoinen Ulsanin kompleksi sijaitsee lähes 5 000 hehtaarin tontilla ja käsittää viisi erillista tehdaslaitosta. Tehtaalla työskentelee yli 34 000 henkilöä, jotka valmistavat 6 000 autoa päivässä.

Tehtaalla on myös oma satama, mihin voi kerralla akkuroida kolme 42 000 tonnin alusta. Ulsanin tehdas on Korean autoteollisuuden omavarainen syntysija, jossa on oma paloasema, sairaala ja turva-ajoneuvot. Tehtaalla on myös laitteistot ja mahdollisuudet ympäristönsuojeluun, kuten jätevesien käsittelyyn.
Alsanin tehdas, joka valmistaa pääasiassa henkilöautoja vientiin, on omavarainen ja itsenäinen tehdasyksikkö. Sen kapasiteetti on 300 000 kappaletta keskikokoista ja isoa henkilöautoa vuodessa.
Joenjun tehdas on erikoistunut keskikokoisten ja isojen bussien, 2,5-tonnisten kuorma-autojen ja erikoisautojen valmistamiseen.

Oma terästehdas Koreassa

Hyundai Automotive Groupin osana toimiva Hyundai Steel Co. avasi tammikuun alussa 2010 uuden terästehtaan Dangjinissa, Etelä-Koreassa. Yksikön vuosikapasiteetti on neljä miljoonaa tonnia. Yhtiö aikoo saada toisen masuunin valmiiksi vuoden 2011 alkupuolella, jolloin kokonaiskapasiteetti nousee kahdeksaan miljoonaan tonniin vuodessa.

”Uusi terästehdas antaa autoyhtiöllemme kilpailullisen edun. Voimme sen ansiosta vastata omasta korkealaatuisen teräksen tuotannosta ja samalla auttaa kansantaloutta”, Hyundai Automotive Groupin puheenjohtaja Chung Mong-Koo totesi.

Dangjinin integroidun terästehtaan ympäristökysymykset ovat olleet keskeisessä asemassa projektin alkuvaiheista lähtien. Erittäin nykyaikaiset päästöjenhallintamenetelmät on sisällytetty jo Hyundain terästehtaan suunnitteluvaiheeseen.

Hyvä esimerkki sitoutumisesta ympäristönsuojeluun on suojattu raaka-aineiden käsittelylaitos, joka estää rautamalmin ja hiilen pölyä saastuttamasta ympäristöä.

Ulkomaan tuotanto

USA

Toukokuussa 2005 Hyundai avasi ensimmäisen Pohjois-Amerikkaan sijoitetun, 1,1 miljardia dollaria maksaneen, edistyksellisen tuotantolaitoksensa Alabamassa. Hyundai Motor Manufacturing Alabama (HMMA) aloitti vuonna 2006 tuottamalla Sonata-mallia. Seuraavana vuonna alettiin tehdä myös Santa Fe -mallia. Tuotantokapasiteetti on 300 000 autoa vuodesssa.
Vuodessa HMMA saavutti 10. sijan Pohjois-Amerikan 37 autotehtaan joukosta, kun mitattiin tuotteiden laatua. Vuonna 2008 HMMA valittiin tuottavimmaksi tehtaaksi Pohjois-Amerikassa; se pystyi valmistamaan yhden Santa Fe:n 22,6 tunnissa. Santa Fe on Hyundain eniten myyty maasturimalli.

Intia

Hyundai Motor India (HMI) on Hyundain kokonaan omistama tytäryhtiö ja Intian toiseksi suurin autovalmistaja. Hyundai avasi toisen tehtaansa Intiassa vuonna 2008, vuosikymmen myöhemmin kuin se alun perin tuli Intiaan. Uusi tehdas oli miljardin dollarin investointi ja valmistui ennätysajassa, 13 kuukaudessa ja kaksinkertaisti Hyundain tuotantokapasiteetin 600 000 autoon vuodessa. Syyskuussa 2009 Hyundai avasi uuden tutkimus- ja tuotekehityskeskuksen Intiassa, tarkoituksena erityisesti kompaktien pikkuautojen kehitys.

Kiina

Helmikuussa 2008 Beijing Hyundai Motor Company (BHMC) ylitti miljoonan kappaleen tuotantoennätyksen vain viiden vuoden ja kahden kuukauden toiminnan jälkeen. Huhtikuussa 2008 Hyundai avasi Kiinassa toisen tuotantolaitoksensa, joka nosti Hyundain tuotantokapasiteetin Kiinassa 600 000 kappaleeseen. Kolmannen tuotantolaitoksen suunnitellaan valmistuvan Kiinaan vuonna 2012 ja tuotantokapasiteetti kasvaa miljoonaan autoon. Beijing Hyundai aloitti Kiinassa tuontannon Sonata-mallilla joulukuussa 2002.  Huhtikuussa 2010 Hyundai-autojen kumulatiivinen myynti oli ylittänyt kahden miljoonan rajan. Kiinassa tehdään kuutta Hyundai-mallia.

Turkki

Hyundai aloitti toiminnot tehtaan rakentamiseksi Turkkiin vuonna 1997. Tehdasta laajennettiin vuonna 2006 ja vuonna 2008 siellä valmistettiin yli 81 000 autoa, joista vientiin meni 74 prosenttia.

Tsekin tasavalta

Huhtikuussa 2007 aloitettiin Hyundain Tsekin tehtaat rakentaminen Nosovicessa, tuotanto alkoi marraskuussa 2008. Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) on Hyundai Motorin kokonaan omistaja tytäryhtiö, jonka tuotantokapasiteetti on 300 000 autoa vuodessa. Ensimmäinen tuote oli i30 hatch back -malli ja myöhemmin myös i30 wagon. Nosovicen tehtaalla tehdään myös suosittu ix35-malli, kuten myös ix20. Tsekin tehtaan avulla Hyundai haluaa paikallista kyvykkyyttä palvelemaan Euroopan markkinoita, suunnittelusta ja kehitystyöstä tuotantoon, markkinointiin ja myyntiin asti.

Venäjä

Hyundai Motor aloitti kesäkuussa 2008 tehtaansa rakentamisen Pietariin perustaakseen paikallisen tukiaseman tuotanto- ja myyntitoimille Venäjällä. Tehdas aloitti tuotannon vuoden 2011 alussa. Tuotantokapasiteetti on 200 000 autoa vuodessa. Tuotanto keskittyy paikallisilla markkinoilla tärkeisiin pieniin ja keskikokoisiin autoihin.

Brasilia

Hyundain seitsemäs ulkomaantehdas Brasiliassa käynnistyi vuonna 2012, vuosituotanto on 150 000 autoa.