Hyundai on aktiivinen toimija Euroopassa

Hyundai tuli Euroopan markkinoille 25 vuotta sitten, 90-luvun alkupuolella. Se tarjosi alussa edullisia ja käytännöllisiä autoja, joiden vahvimpana myyntivalttina oli hinta. Kaikki tuo on nyt historiaa, Hyundai on mukautunut asiakkaiden vaatimuksiin ja kasvattanut myyntiään nopeasti. Nyt yhtiön tavoitteena on nousta aasialaiseksi ykkösmerkiksi Euroopassa.

Ennätysuosi 2016

– myynti ylitti 500 000 autoa
– myynti kasvoi 7,5 prosenttia edellisvuoteen verrattuna

Hyundai saavutti toisena vuonna peräkkäin myyntiennätyksen. Hyundai-autoja myytiin Euroopassa 505 396 kappaletta, 7,5 prosenttia on enemmän kuin v. 2015. Myynnin kasvuun vaikutti uudistunut mallisto: 90 prosenttia malleista on nuorempia kuin kaksi vuotta. Tucson oli viime vuonna suosituin, sitä myytiin Euroopassa yli 150 000 kappaletta eli enemmän kuin kaikkia henkilöautoja yhteensä Suomessa.

Hyundai-Motor-Europe-HQ_tammi_2014_940x438
Hyundai Motor Europe, Offenbach, Saksa

Uusi strategia sai alkunsa, kun Hyundai päätti sopeuttaa liiketoimintansa Euroopassa paikallisten markkinoiden edellytyksiä vastaavaksi. Tämä johti tuotantolaitosten perustamiseen Turkissa vuonna 1997 ja Tšekin tasavallassa vuonna 2008. Näiden tuotantolaitosten yhteinen vuosittainen tuotantokapasiteetti on nykyisin yli puoli miljoonaa autoa, ja niissä noudatetaan eurooppalaisten asiakkaiden korkean vaatimustason mukaisia laatustandardeja. Tämän ansiosta Hyundai voi tarjota asiakkailleen ainutlaatuisen viiden vuoden takuun ilman kilometrirajoitusta.

europe-design_russelsheim_1000x333Hyundai Motor Europe Technical Center, Rüsselsheim, Saksa

Hyundain vahva sitoutuminen Euroopan markkinoihin ja panostus eurooppalaisten asiakkaiden mieltymyksiin tyylin, teknologian ja suorituskyvyn suhteen käy ilmi myös siitä, että yhtiöllä on tuotekehitys- ja muotoilukeskus Euroopassa. Kun keskus perustettiin vuonna 1995, se työllisti vain kaksi henkilöä, jotka tuunasivat autoja ja raportoivat eurooppalaisten asiakkaiden mieltymyksistä Korean pääkonttoriin. Rüsselsheimissa vuonna 2003 avatussa uudessa muotoilu- ja suunnittelukeskuksessa oli jo 300 työntekijää.

new-i20-active-1000x333

Kymmenen vuotta myöhemmin, vuonna 2013, Hyundai otti seuraavan askeleen ja avasi legendaarisen Nürburgringin yhteyteen suurimman testauskeskuksensa, jossa autojen laatu, kestävyys ja suorituskyky voidaan testata perusteellisesti. Testauskeskuksen avaamisesta lähtien Hyundai on testannut Nürburgringin Nordschleifella neljääkymmentä autoa 20 000 kierroksen ja 416 000 kilometrin verran. Nämä testikilometrit vastaavat 6,25 miljoonaa ajokilometriä asiakkaiden käytössä.
Hyundain entistä vahvempi panostus eurooppalaisten asiakkaiden mieltymysten täyttämiseen on kantanut hedelmää. Muotoilu on tärkein syy siihen, miksi eurooppalaiset asiakkaat valitsevat Hyundai-auton.
Tällä hetkellä Hyundain autoja myydään 2500 jälleenmyyntiliikkeessä 31:ssä Euroopan maassa. 90 prosenttia Euroopassa myydyistä Hyundain autoista on suunniteltu, testattu ja valmistettu Euroopassa erityisesti eurooppalaisten asiakkaiden tarpeita silmällä pitäen.

Virstanpylväitä Euroopassa

2016

Hyundain myynti Euroopassa ylitti 500 000 kpl
Hyundai kärkisijalle AutoBildin Laaturaportissa 2016
IONIQ electricille Ruotsissa Teknikens Världs Stora Bilpris 2017 -palkinto
IONIQ on Vuoden Auto 2017 Norjassa, Ranskassa ja Vuoden Eko Auto 2017 Latviassa
IONIQ sai Euro NCAP ‑testeistä täydet viisi tähteä
Uuden sukupolven i30 ensiesiteltiin Pariisin autonäyttelyssä
Englantilainen Auto Express -lehti palkitsi Hyundain vihreistä teknologioistaan
IONIQ-mallisto, hybrid, electric ja plug-in lataushybridi, esiteltiin Geneven autonäyttelyssä
IONIQille Red Dot -muotoilupalkinto
Hyundai kolmas J.D. Powerin laatututkimuksessa kaikkien automerkkien joukossa ja non-premium-autoista sijalle kaksi.
Automotive INNOVATIONS 2016 -palkinto, tunnustus Hyundaille uusien teknologioiden ja ekoedullisten ajoneuvojen kehitystyön edelläkävijänä.
Hyundai i30 sai kaikkien aikojen parhaat pisteet AutoBildin (29/2016) 100 000 kilometrin kestotestissä.
Tucsonille arvostettu iF Design Award –palkinto 

2015

Hyundain ix35 Fuel Cell -polttokennoautoja Pariisin taksiin
Uuden sukupolven i20 sai arvostetun Kultainen ohjauspyörä 2015 -palkinnon
Uudelle Tucsonille voitto AutoBildin (12/2015) vertailutestissä
Täysin uusi Tucson ensiesittelyssä Geneven autonäyttelyssä
Uuden sukupolven 5-oviselle i20:lle arvostettuja  muotoilupalkintoja: Red Dot Design Award ja IF Design Award 2015

2014

Hyundai mukaan rallin  WRC-sarjaan ja kaksoisvoitto Saksan rallissa

2013

Hyundaille testikeskus maineikkaalle Nürburgringille
Hyundaille moottoriurheilukeskus Anzenauhun
Miljoonas auto (i30) valmistuu Nošovicen tehtaalla Tšekin tasavallassa
Hyundai Motorsportin WRC-rallitiimi julkistetaan

2012

Euroopassa suunniteltuja ja valmistettuja malleja myyty miljoona

2011

Viisi miljoonaa Hyundai-autoa myyty Euroopassa
Hyundai sijalla 1 AutoBildin laajassa laaturaportissa toisena vuonna peräkkäin
i40 Wagonille kultainen Euro Car Body –palkinto autorakennuksen ammattilaisilta Saksassa

2010

Hyundaille ykkössija AutoBildin laajassa laaturaportissa

2008

Tuotantolaitos Tšekin tasavallassa avataan
Virallinen sponsori EUFA Euro 2008 -kisoissa

2006

Hyundai Motor Europe avataan Offenbachissa Saksassa
Virallinen sponsori jalkapallon MM-kisoissa Saksassa

2003

Hyundain tutkimus-, kehitys- ja muotoilukeskus avataan Saksan Rüsselsheimissa

2000

Hyundai Motor Europe GmbH perustetaan Saksassa

1996

Euroopassa myyty miljoona Hyundai-ajoneuvoa

1977

Pony-malli lanseerataan Euroopassa

 

russelsheim_250x161  nurnburgring_250x162