Olemme koonneet tälle sivulle vastauksia meille usein esitettyihin kysymyksiin.

Haluaisin liittyä Kaistalle, mutta en löydä VIN-numeroa. Missä vika?

  • Usein VIN-numerossa on virheitä, voit tarkistaa autosi VIN-numeron rekisterinumerolla Trafista.
  • Kaista-rekisteri päivittyy ainoastaan kerran kuukaudessa, jos autosi on vasta hiljattain ostettu, sen tiedot eivät välttämättä löydy tietokannastamme. Tiedot päivittyvät loppukuusta.
  • Jos auto on ollut poissa rekisteristä, päivittyvät tiedot  järjestelmäämme viiveellä.

Miten Hyundai-huoltosopimus ja -huolenpitosopimus eroavat?

  • Huolto- ja huolenpitosopimuksen erot: Huolenpitosopimus kattaa myös kuluvien osien vaihdot/uusinnat sopimusaikana sekä tarvittaessa sellaisten osien uusinnat, joiden takuuaika on lyhyempi kuin sopimusaika (mm. 12V akun takuuaika 24 kk). Kuluvia osia ovat mm. jarrulevyt, jarrupalat, pyyhinsulat ja polttimot.
  • Huoltosopimus kattaa vain määräaikaishuollot sopimusaikana, ei lisätöitä.
  • Lisätietoja sopimuksista ja eroista: https://www.hyundai.fi/huolto/hyundai-huolenpitosopimus/

Auto hajosi tien päällä. Mitä pitää tehdä?

  • Nopeimman avun saat soittamalla Hyundai-tiepalvelun numeroon p. 0800 190 069, joka auttaa mm. hinauksen saamisessa valtuutetulle Hyundai-korjaamolle.

Miksi uudessa autossani ei ole käsikirjaa?

  • Ympäristösyistä emme enää printtaa monisatasivuisia käsikirjoja mukaan autoihin. Auton käsikirjat löytyvät kotisivuiltamme autosi mallisivuston kohdalta. Mikäli kuitenkin haluat painetun käsikirjan, voit laittaa siitä pyynnön sähköpostilla osoitteeseen kaista@hyundai.fi. Lähetäthän viestissä auton rekisterinumeron, nimesi ja jälleenmyyjän nimen ja toimipisteen, johon haluat käsikirjan postitettavaksi. Käsikirjat toimitetaan ainoastaan jälleenmyyjäpisteille.

Pitääkö auto huoltaa ennen kesää, jos auto on ollut talven ajamatta?

  • Auto tulee huoltaa vähintään kerran vuodessa tai huolto-ohjelman mukaisen kilometrimäärän täyttyessä.
    Talven aikana esim. öljyn sekaan saattaa tulla kondensiovettä, joten suosittelemme vähintään öljynvaihtoa, mieluiten huoltokäyntiä.

Autollani on huoltotarve. Mitä teen?

Mistä saan autooni varaosia ja lisävarusteita?

  • Paras tapa hankkia alkuperäisiä varaosia Hyundai-autoon on valtuutetun Hyundai-huoltopisteen kautta.

Autoni on huollossa. Mistä saan sijaisauton?

  • Huoltopiste tarjoaa useimmiten sijaisautoa huollton tai korjauksen ajaksi. Joillakin huoltopisteillä se voi kuulua huollon yhteyteen ilman lisäkulua. Usein huoltojen/korjaamoiden yhteydessä on mahdollisuus vuokrata auto korjauksen ajaksi. Liikennevahingoissa sijaisauto saattaa kuulua vakuutusyhtiösi palveluun. Ilmainen sijaisauto ei kuulu automaattisesti huollon palveluihin.

Miten autohuolto ottaa käyttöön Hyundain sähköisen huoltokirjan?

Missä teetän takuukorjaukset?

Hyundai huolto ei luvannut korjausta takuuseen, mitä voin tehdä?

Mistä tiedän, mitä takuu kattaa ja korvaako takuu autossani olevan ongelman?

  • Takuukorjauksella tarkoitetaan autossa todettua materiaalivirhettä/valmistajan asennusvirhettä, jonka korjaus on asiakkaalle ilmainen. Tilanne arvioidaan ennen korjausta Hyundai-valtuutetussa merkkihuollossa, joka tekee päätöksen takuukorjauksesta. Takuu ei korvaa normaalia kulumaa. Lisätietoja takuusta saat auton huoltovihosta sekä nettisivujemme Takuu-osiosta.

Loppuuko auton takuu, kun se siirtyy uudelle yksityisomistajalle?

  • Auton takuu jatkuu normaalisti yksityisomistuksessa olleissa autoissa, vaikka omistajuussuhde muuttuu.

Säilyykö auton takuu, jos huollatan autoani muualla kuin Hyundai-merkkikorjaamossa?

  • Huollot tulee tehdä Hyundain huolto-ohjelman mukaisesti, käyttäen Hyundain alkuperäisiä tai alkuperäistä vastaavia varaosia, jotta takuu säilyy.
  • Auton maalipinnan takuun ja koritakuun säilymiseksi on autoa käytettävä kerran vuodessa koritarkastuksessa. Jotta maalipinta-/koritatakuu säilyy, vain Hyundain valtuutettu merkkihuolto voi tehdä koritarkastukset.
  • Huollon tai koritarkastusten laiminlyönti voi johtaa takuukorjauksen epäämiseen.

Autosta kuuluu epänormaalia ääntä ja takuu on voimassa. Mitä voin tehdä ja minne olen yhteydessä?

Auton takuu ei ole enää voimassa, nyt sama vika on ilmennyt uudelleen, joka korjattiin takuuaikana ensimmäisen kerran. Miksi takuu ei korvaa enää uudelleenkorjausta?

  • Takuukorjaus ei jatka auton takuuta. Takuukorjauksia voidaan suorittaa vain takuunalaiseen autokantaan.