Close

Hyundai autobrändien 6. arvokkain

Hyundai on sijalla 35 maailman arvokkaimpien brändien listalla toista vuotta peräkkäin, autobrändeistä kuudenneksi arvokkain. Brändiarvo nousi edellisvuodesta 5,1 prosenttia 13,2 miljardiin US-dollariin.

Hyundai säilytti sijoituksensa maailman top 40 -brändin joukossa, kolmantena vuonna peräkkäin, vahvistaa  Interbrand, joka on maailman johtavia brändialan konsulttiyhtiöitä. Hyundai piti paikkansa maailman 35. arvokkaimpana brändinä, huolimatta haastavista oloista useilla markkina-alueilla. Hyundain brändiarvo kasvoi edellisvuodesta 5,1 prosentilla 13,2 miljardiin US-dollariin.

”Haluamme, että asiakkaamme näkevät Hyundain paitsi automerkkinä, myös kokonaisvaltaisena kumppanina. Siksi kehitämme jatkuvasti Hyundai-tuotemerkkiä ja jaamme arvojamme kaikilla kosketuspinnoilla asiakkaidemme kanssa. Hyundain filosofia ja suunnitelma tulevaisuudeen liikkuvuudesta ovat nostaneet brändiarvoa ja laadun, teknologian ja hinnan ohella luovuutemme ja innovaatiomme johtavat kestävään kasvuun tulevaisuudessa”, sanoo Wonhong Cho, markkinointijohtaja, Hyundai Motor Company.

Vuonna 2005 3,5 miljardiin US-dollariin arvostettu Hyundai on nelinkertaistanut markkina-arvonsa 13,2 miljardiin US-dollariin Interbrandin tutkimuksessa ja sijoittuu nyt, kuten vuonna 2016, sijalle 35 maailman arvokkaimpien brändien listalla ja säilyttää kuudennen sijansa maailman automerkkien listalla, Audin, Nissanin, Volkswagenin ja Porschen yläpuolella.

”Hyundain brändiarvon kestävän kasvun avaintekijä on jatkuva sitoutuminen tulevaisuuden liikkuvuuden vision kehittämiseen huolimatta vaikeista markkinaolosuhteista. Hyundai työskentelee ahkerasti toteuttaakseen visionsa tulevaisuuden liikkuvuudesta ja kehittää autonomista ajotekniikka ja yhdistettävyystoimintoja tarjotakseen ne kohtuuhintaan kaikille Modern Premium -brändilupauksen mukaan”, Mike Rocha, bränditutkimuksen globaali johtaja,  Interbrand.

Hyundai vahvistaa globaalia tuotevalikoimaa ja tuo markkinoille mm. uuden KONAn, kompaktin SUV-mallin. Se keräsi kuukaudessa yli 10 000 ennakkotilausta kotimarkkinoilta. Hyundai lanseerasi myös i30N:n, joka herättää tunteita radalla ja sen ulkopuolella. Vuoteen 2020 mennessä Hyundai julkistaa 15 ekoedullista ajoneuvoa, mukaan lukien IONIQ electric ja tuleva polttokenno sähköauto. Lisäksi Hyundai edistää autonomisen ajamisen tutkimusta ja kehittämistä sekä uusia yhdistettävyysratkaisuja ns. Project IONIQin puitteissa.

Lisäksi pitkän aikavälin kumppanuudet Tate Modernin (Lontoo) ja Los Angeles County Museum of Artin (LACMA) kanssa tarjoavat asiakkaille ainutlaatuisen brändikokemuksen. Etelä-Korean Goyangin kaupungissa avattiin Hyundai Motorstudio, vuorovaikutteinen brändi-maailma. ”A Better Super Bowl” -kampanja sai erinomaisia arvosteluja luovasta tarinankerronnastaan ja saavutti yli 41 miljoonaa katsojaa. ”Shackletonin paluu”, juttu legendaarisen jäätikkkötutkijan Sir Ernest Shackletonin pojanpojasta, joka ylitti etelämantereen vakiovarusteisella Santa Fellä, keräsi kahdessa kuukaudessa yli 140 miljoonaa klikkausta YouTubessa, tulos on suurin autokampanjan koskaan saavutettu klikkausmäärä.

Best Global Brands

Sijoitus              Merkki               Markkina-arvo (Mrd.$)

1                           Toyota               50.3

2                           Mercedes-Benz    47.8

3                           BMW                  41.5

4                           Honda                22.7

5                           Ford                    13.6

6                           Hyundai          13.2

7                           Audi                    12.0

8                           Nissan                11.5

9                           Volkswagen       11.5

10                        Porsche               10.1